1

Onderwerp: is dit lekker?

Hoi,

ik heb Lemoncurd gekocht, voor de taart....is dat lekker i.c.m dulce de leche?
Mijn bedoeling is: 1 laag lemoncurd....1 laag dulce de leche (1taart) vooraf dijkje spuiten en afsmeren met botercreme.

kan botercreme 1:1 gemeng worden met lemoncurd?

Ik heb al op google gezocht, maar krijg steeds als antwoord:

lemoncurd ic.m citroenkwarkdinges. maar dat moet in de koelkast....helaas!

Wie o wie weet dit?
Het stond ook niet in de zoekfunctie.

Groetjes Christa!

2

Re: is dit lekker?

Ik heb het nooit geprobeerd, maar dulche de leche (caramel) lijkt mij persoonlijk niet zo lekker in combinatie met citroen.

De botercreme zou ik een citroen smaak geven met citroen aroma (bijv van boukje, gewoon uit de supermarkt).

Wat ik heeeeel erg lekker vind is meringue botercreme met een paar eetlepels lemoncurd als vulling (niet om af te smeren) gecombineerd met een laagje pure chocolade mousse  :P en de 1:1 om af te smeren breng ik dan dus met wat citroenaroma op smaak.

Anders gewoon proberen en wie weet is het wel heerlijk.

3

ik weet zelf niet hoe lemoncurd smaakt... :o het potje is nog dicht...ik wil em gebruiken voor 6 november....dus liefst nog even dichthouden. Ik zal het dan maar uit moeten proberen.

Ik ga morgen een dulce de leche halen....en dan probeer ik het.
voor als iemand nog een uit de koelkast vullingsmaak weet??
i.c.m lemoncurd of dulche de leche

Groetjes Christa!

4 Laatst bewerkt door Elly67 (19-10-2010 20:19)

Citroen en dulche de leche lijkt mij ook niet lekker. Ik zou ook meringue botercreme maken (verhouding 1:2:2) en daar wat lepels lemoncurd doorheen doen als 1e laag en een laagje lemoncurd als 2e laag. Botercreme 1:1 is niet lekker als vulling.

Groetjes, Elly

5 Laatst bewerkt door Elly67 (19-10-2010 20:17)

Oeps 2x

Groetjes, Elly

6 Laatst bewerkt door Elly67 (19-10-2010 20:18)

...en een derde keer. Computer was wel erg traag.

Groetjes, Elly

7

daar heb ik ook last van, weet dus niet of het aan de computer ligt.
Ik vraag me dan ook af....waarom is het niet lekker? Het is zoet, dat klopt, maar misschien als je er een fris smaakje aan toevoeg...dat het dan wel lekker is??? Ik weet het niet, nog niet geprobeerd :lol:  :s

Groetjes Christa!

8

Lekker eigenwijs ben je hè?  :rolleyes:  :D
Botercreme 1:1 is wat compacter en smaakt erg boterig, vind ik. Meringue botercreme is door de meringue (eiwitschuim) lekker luchtig en zijdezacht.

Groetjes, Elly

9

:lol: Ik wilde graag weten waarom het dan niet lekker was. En ja, eigenwijs... :o Nu weet ik van wie Lisanne (mijn dochtertje) dat heeft!!

Ik zal het niet meer vragen! :lol:  :lol:

Groetjes Christa!

10

:lol: ik ben benieuwd wat het gaat worden, whahaha.

Groetjes, Elly

11

ik ook, ik vraag me af wat je nog meer kan maken i.c.m lemoncurd dat buiten de koelkast kan.
Ik zie dulce de leche vaak i.c.m chocolade. dat lijkt me wel een optie.

Groetjes Christa!

12

dulche de leche en chocolade wordt inderdaad veel gedaan. Ik ga die binnenkort ook maken met chocolademousse, maar dat moet dan wel in de koeling.
Je kunt ook chocoladefudge maken. Volgens mij is dit botercreme met chocolade. Dat kan dan wel weer buiten de koeling.
De taart wordt wel zoeter dan met bijv. lemon curd.

Groetjes, Elly

13

Ik gebruik vaak botercreme met sinaasappelpatidess erdoor als 1 laagje en dan een laagje lemoncurd, krijg ik altijd enthousiaste reacties op.

Say YES with joy. Say NO without fear.

14

Of wat chocoladepasta door de merinque en als tweede laagje dulce de leche, is ook erg lekker.