1

Onderwerp: chocolade

Hallo,
Ik heb nog niet zo lang de geweldige hobby van taarten maken ontdekt en ik ben volop aan het experimenteren.
Nu had ik bedacht dat ik een taart zou willen vullen met chocolade pasta en botercreme en dan afsmeren met witte chocolade en decoreren met een notenmix.
Maar kan dat wel, afsmeren met (gesmolten) witte chocolade? Blijft dat zitten of moet je er dan nog iets aan toevoegen?
En hebben jullie nog andere handige tips voor mij voor als ik met chocolade wil werken?
Alvast bedankt!
groetjes bienotje

2

Re: chocolade

Staat hier naast bij de recepten, erg lekker en je kan hier gewoon nootjes overheen strooien :

Dit zal beter gaan dan alleen gesmolten chocolade !!

Ganache
Ingrediënten:
250ml slagroom
250 gram chocolade
(gebruik bij witte chocolade 300 gram op 125 ml slagroom)
eventueel wat likeur

Werkwijze:
Dit is het recept dat ook Peggy Porschen gebruikt.

Stap 1 : Hak de chocolade in kleine stukjes, met een mes of blender. Doe het daarna in een glazen kom.
Stap 2 : De slagroom aan de kook brengen. Daarna over de chocolade gieten. Met een garde goed roeren.
Stap 3 : Als alles is gesmolten dan bv 3 eetlepels likeur erdoor doen. ( hoeft niet persé) en mag naar smaak.
Stap 4 : Laten afkoelen, ik zelf laat het ongeveer 2,5 uur afkoelen, ik zet het op een koele plek bv de garage, wel ga ik elk half uur kijken naar de gewenste dikte, ook elk half uur even door roeren. Als je hem heel dik wil dan kan je langer wachten maar als je hem vloeibaar wil dan kan je het sneller gebruiken, het ligt ook aan het weer hoe snel het gaat, als het vriest dan gaat het soms sneller dan 2,5 uur.
Ganache gieten:
Geschikt voor over of tussen je taart. Giet verschillende lagen ganache over je taart om goede dekking te krijgen. José heeft een heel duidelijke how to gemaakt, met foto's.
Gepost door Manika op het forum! Klik hier om naar het recept te gaan,

3

Re: chocolade

Daar kan ik wat mee, super bedankt!!