1

Onderwerp: Taart ontwerpen voor dummies...

Vast en zeker ben ik hier niet de enige met een onderontwikkeld teken talent. ;)

Nou wilde ik voor een taart een ontwerp gaan maken, maar hoe doe je dat als je nog niet eens de basis vorm van een (of twee gestapelde) taarten kan tekenen?

Nou, je opent op je pc gewoon WORD! Daar kun je bij de opties voor tekenen uit de basis figuren eentje kiezen die als je hem "tekent" precies op een taart lijkt. Copy + paste het en schuif een beetje tot ie op de goeie plek zit en je hebt een stapeltaart.

Ik heb het document een paar keer uitgeprint en tadaaa... mijn basis om te ontwerpen is klaar. (Met word-art kun je ook nog teksten in de "taart" zetten, zodat je een beetje een idee hebt hoe of wat).

Verder ga ik lekker met een potlood en een gummetje tekeer.

Misschien dat iemand hier wat aan heeft? En mocht je nou ook echt een dummy met word zijn, dan mag je me mailen en stuur ik het voorbeeldje wel even door.  :)

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Taart ontwerpen voor dummies...

Wat een goeie tip!! heb ik meteen geprobeerd en inderdaad nu heb iki een mooie taart ipv die gekke scheve die ik zelf teken ;-)

via cakecentral kun je op account van Dough allerlei templates opslaan, 1 hoog, 2 hoog rond, 5 hoog vierkant, 4 hoog rond naar achter geschoven etc etc etc...
uitprinten en de rest tekenen op copy paste in paint en daar verder gaan

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Leuk idee ff snel uitgeprobeerd  :Y  :Y  :Y

http://i958.photobucket.com/albums/ae67/Chantel67/voorbeeldtaartprobeer.jpg

5

en daarom vind ik dit zo'n heerlijk forum; al die tips die gedeeld worden....THNX!!!

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

6

http://myphotoshopbrushes.com/

hier kan je brushes downloaden voor photoshop

7

@ Tirza: volgens mij ben ik een cakecentral-dummy  :o  Ik kan daar echt he-le-maal niks vinden. Wel krijg ik steeds een "oops this link seams to be broken..."  :s
Het klinkt wel erg goed, dus ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet.

8

handig! Nu te moe om goed door te lezen..dus even een reminder voor mezelf!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

9

Hmm maar wat als je nu geen Word hebt?
Als je Sun Open Office gebruikt?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Jultie schreef:

@ Tirza: volgens mij ben ik een cakecentral-dummy  :o  Ik kan daar echt he-le-maal niks vinden. Wel krijg ik steeds een "oops this link seams to be broken..."  :s
Het klinkt wel erg goed, dus ik ben heel benieuwd hoe het eruit ziet.

Probeer het hier maar:

http://www.cakecentral.com/cake-decorat … b_121.html

Suc6!

11

Bommeltje schreef:

Hmm maar wat als je nu geen Word hebt?
Als je Sun Open Office gebruikt?

Ehh, geen idee. Ik zat  (zit ;) ) op mijn werk en daar zit ik de hele dag achter de pc met word, vandaar dat ik op het idee kwam.

@ Annekehil: ah dank je. Ik ben er achter dat ik in die templates gewoon moet doorklikken en de juiste opzoeken. Ben maar een beeetje blond soms.   :+

12

tipsytaartje schreef:

via cakecentral kun je op account van Dough allerlei templates opslaan, 1 hoog, 2 hoog rond, 5 hoog vierkant, 4 hoog rond naar achter geschoven etc etc etc...

*blond* ehhh....waar moet ik precies account van Dough zoeken op cakecentral??  :s  :grr:

13

wenko schreef:
tipsytaartje schreef:

*blond* ehhh....waar moet ik precies account van Dough zoeken op cakecentral??  :s  :grr:

http://www.cakecentral.com/modules.php? … id=1220786

als die die link opent en opslaat in je favorieten bij cakecentral (als je ingelogd bent) dan kun je deze template altijd terug vinden.
vervolgens klik je op zijn naam, onder de foto, en dan staat er rechtsonder in het scherm "show all photos" daar klik je op en tadaaa daar heb je alle templates :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

14

:thumb:  :thumb:
Dankjewel!!