Onderwerp: Eerste cupcake
Dit is een testcupcake voor de traktatie van mijn dochter, ben echt helemaal niet tevreden.
Tips zijn welkom!

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Eerste cupcake
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dit is een testcupcake voor de traktatie van mijn dochter, ben echt helemaal niet tevreden.
Tips zijn welkom!

Misschien kun je aangeven waar je niet tevreden over bent?
Ik vind hem er saai uitzien, had hem leuker in gedachten.
Als ik dan jullie leuke creaties zie valt hij erg tegen 
tsja...dat is lastig. Ik ken dat gevoel wel, hoor. Maar wat ik dan meestal doe is gewoon heel veel foto's kijken en af en toe wat kopieren van een ander. En terwijl je dan bezig bent geef je er vanzelf je eigen draai aan.
wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is een bloemenrandje maken langs het middelste rondeje en de 5 wat groter. Ik weet niet of je ook cijferuitstekers hebt? Die zou je dan in het midden kunnen doen.
je maakt gebruik van pasteltinten. Dat maakt het geheel wat vlak. Je zou ook nog een wat donkerdere kleur roze kunnen toevoegen. En dan in plaats van een wit rondeje een witte bloem en daarin weer een felroze rondje met 5 erin...
Het zijn maar wat ideetjes
Ik vind de kleuren heel erg mooi.
Je zegt dat je ze saai vindt, misschien kan je er van die eetbare pareltjes opdoen, rond het kleinste rondje?
Ik geloof dat dokter oetker van die speciale busjes heeft met roze en witte erin. Of voor wat kleuverschil zilverkleurig?
bijv zoals deze van kiwi:
of deze van jantje 1978
Nee die cijfer uitstekers heb ik helaas niet, heb nog zoveel nodig.
Maar bedankt voor je tip klinkt wel leuk
@love to bake, ik heb bewust niet gekozen voor eetbare pareltjes vind het eng met kleine kinderen.
De marsepijn heb ik nu trouwens verpakt in huishoudfolie hoelang kan ik deze nu bewaren?
En de lagen heb ik los op de cake, moet ik deze vast maken met iets?
bijv zoals deze van kiwi:
of deze van jantje 1978
O ja dat is wel leuk zeg!
Ik begrijp wat je bedoeld met te klein, maar die ik bedoel zijn ongeveer 7 mm groot, dus niet zo klein als die zilveren.
En ze hebben nog andere, platte, decoraties, geloof dat die decoraties van Prinses Lilifee zijn. Ze hebben Bloemetjes, Pareltjes(die zijn wel weer heel klein), maar ook hartjes, alhoewel die in een gecombineerde bus zitten met nog 3 andere figuurtjes, parelsuiker(gewoon grote korrels suiker), chococrispies (deze bedoelde ik) en gekleurde hagel, maar wel alles in het roze!!
AH heeft ze en ook iets gelijks, ietsjes goedkoper, net als de C1000. En ze zijn goed voor kleine kinderen (heb zelf ook een dochter van bijna 5)
Op de site van Dkt Oetker zijn er afbeeldingen van.
Veel succes in ieder geval en ik denk dat je dochter ze zowieso mooi vindt!!
Ja die van Lillifee zag ik net staan, zit wel lekker veel in.
De cakejes smaken in ieder geval goed
Kan iemand mij nog helpen met mijn marsepijn vraagje?
Ik heb eens een keer marsepein ongeveer 3 maanden bewaard, goed ingepakt en in de koelkast natuurlijk! Heb ook gehoord dat mensen het in de vriezer bewaren, maar ik denk dat dan de smaak waterig wordt.
Het was ietsjes uitgedroogd, maar ik heb het verholpen door het warm te maken, ongeveer 10-20 seconden (het was 200 gram) in de magnetron, 600 watt.
Mocht het dan nog "nat" zijn dan kan je dat verhelpen door het te kneden op een werkblad bestrooid met poedersuiker, elke keer een beetje totdat het "droog" genoeg is. Doe ook wat op je handen, dan plakt het niet zo.
Heb je even geen poedersuiker, dan kan je het zelf maken door kristalsuiker heel fijn te malen, het gaat erom dat je marsepein weer droog wordt.
Je kan ook bloem gebruiken, maar de smaak gaat er dan echt op achteruit, weet ik uit ervaring.
Dus je ziet, je kan het lang bewaren, alhoewel ik niet weet hoe het zit met gekleurde marsepein, dit was gewoon naturel.
Misschien dat poedersuiker dan ook goed is als je het uit de vriezer haalt, bedenk ik me net.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Je kan de marsepein net zolang bewaren als op de verpakking staat (de THT) je hebt het verder niet bewerkt, dus het is niet verandert.
Verder zou ik het buitenste randje insmeren en hier hageltjes of spikkeltjes op plakken. Bv. Funhagel of disco van Dr. Oetker
Ps. wat ik heb opgeschreven telt ook voor fondant. De gewone of degene die wordt gemaakt met marshmallows.
Zelf even getest, hihi.
Had al 4 weken fondant liggen en vandaag gebruikt.
Denk dat de truc is dat het mooi luchtdicht zit.
Marsepein nooit in de koelkast bewaren!
Gewoon luchtdicht verpakt in folie, dat weer in een (diepvries)bakje, in een keukenkastje. Als er geen cake-kruimels of restjes botercrème in zitten kun je het gewoon bewaren tot de T.H.T. datum op je oorspronkelijke verpakking.
Ik heb het ruim voor die datum trouwens toch al opgemaakt
.
Het idee om er spikkels omheen te doen vind ik ook erg leuk.
Zelf zou ik het rondje wat groter maken, zodat het de hele cc bedekt. Misschien heb je een glas wat groot genoeg is daarvoor? Ik gebruik zelf ook altijd een glas om cc-schildjes uit te steken, past precies.
En inderdaad, wat fellere kleuren, en misschien een wit hartje ipv een wit rondje?
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Eerste cupcake