1

Onderwerp: Staaaaapellleeeeeeen!! HELP!

Hallo allemaal!

Ik moet een bruidstaart maken voor een 25jarig huwelijk, hij word niet erg groot, ik maak 22,5, 20 en 17,5cm taarten en nou wou ik graag weten of het dan alsnog nodig is om dowels en boards te gebruiken tussen de lagen.

Bij voorbaad dank!!  :D

2

Re: Staaaaapellleeeeeeen!! HELP!

:Y  :Y anders zakken je taartjes in :s

3

Bah! Oke ik heb er wel al over gelezen etc maar ik kan tips gebruiken!

Ik zit nu te kijken wat ik dan moet bestellen, zat te denken aan de boards van 3mm dikte en de wilton plastic dowel rods.
Is 4 dowels per taart dan genoeg?
Ze zijn vierkant (weet niet of dat wat uitmaakt :P)

4

Ik zou gaan voor de houten dowels van wilton

die kan je met een snoeischaar gewoon knippen
plastic dowels moet je weer zagen

bij een klein taartje kun je ook de lollie stokjes gebruiken

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

5

Als ik de lollie stokjes gebruik, hoeveel moet ik er dan ongeveer gebruiken? En is dat dan stevig genoeg?
Ze zitten dan tussen een 22,5cm - 20cm in en een 20cm -17,5
Bij de webshop zijn de houten van wilton namelijk uitverkocht...

6

Als ik het schema van peggy porschen volg dan steek je in je 22,5 cm taart 14 stokjes en in die van 20 cm 12 stokjes. Onder iedere taart doe je een taartkarton en als onderplaat kun je ook een plaatje MDF bekleed met pakpapier en bloemenfolie gebruiken

7

ik had vorige week heerlijke chocolade caramel sticks gebruikt als dowels...

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

djehr schreef:

Als ik het schema van peggy porschen volg dan steek je in je 22,5 cm taart 14 stokjes en in die van 20 cm 12 stokjes. Onder iedere taart doe je een taartkarton en als onderplaat kun je ook een plaatje MDF bekleed met pakpapier en bloemenfolie gebruiken

hmmzz... zoveel stokjes?? dat is echt niet nodig  :nooo
ik hou het schema aan van de how to van tartacadabra.com

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9 Laatst bewerkt door djehr (18-10-2010 21:33)

Heb niet zo heel veel ervaring met stapelen dus doe dan maar wat ik in haar boek lees. Zij maakt een kruis vanstokjes en die zitten dan 2 1/2 cm uit elkaar. is in ieder geval stevig  :lol:  :lol: .

dit is trouwens het schema:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M6RV7T7X.jpg
Hoeveel stokjes zou jij dan gebruiken?

10

als ik een 20 cm op een 22,5 zou zetten zou ik denk ik 6 a 7 stokjes gebruiken. soms gebruik ik die holle buizen van wilton, dan gebruik ik er maar 4.

ff checken wat tartacadabra zegt... 5 a 6 dowels.

groetjes Tirza     

11

tipsytaartje schreef:

als ik een 20 cm op een 22,5 zou zetten zou ik denk ik 6 a 7 stokjes gebruiken. soms gebruik ik die holle buizen van wilton, dan gebruik ik er maar 4.

ff checken wat tartacadabra zegt... 5 a 6 dowels.

en, waar t verschil in zit, misschien omdat zij zware cakes gebruikt en dunne dowels? Als ik een stapel maak met cake gebruik ik die holle dowels :Y

groetjes Tirza     

12 Laatst bewerkt door djehr (18-10-2010 21:41)

Oh...dat zou inderdaad kunnen, want zij gebruikt altijd spongecake (soort poundcake) en doet daar dan 2 lagen marsepein op. Tsja en dat weegt wel wat  :s  :lol:

Weer wat geleerd  :)  :thumb:

13

Ik vind het niet zo mooi als er maar 2.5cm tussen de maten zitten...
Jij geeft aan dat je 22,5, 20 en 17,5cm gaat gebruiken. Tussen de 22.5 en de 17.5 zit 5 cm verschil terwijl de 20cm en de 17.5 maar 2.5cm verspringen...Daar ga je straks niets meer van terug zien en zo lijkt het dan net of het dezelfde maten zijn...

pluk de dag!