1

Onderwerp: Botercreme vraagje

Ik heb een taart gemaakt met verschillende varianten van botercreme. Een laagje chocoladecreme en een laagje bastognecreme. Erg lekker, maar doordat de taart in de koelkast staat is de creme vrij hard geworden (tja het is boter he  ;) ). En het lijkt wel of dat de smaak ook beinvloed. Hoe doen jullie dat? Haal je de taart eerst een poosje uit de koelkast voordat je 'm aansnijdt? Ben benieuwd naar jullie tips, want een wat romigere creme is toch lekkerder vind ik.

Groetjes Bianca

2 Laatst bewerkt door Esther68 (19-10-2010 09:07)

Re: Botercreme vraagje

Het is idd de bedoeling dat je de taart minimaal een half uur van tevoren uit de koeling haalt voordat je deze gaat opsmullen. In de winter zelfs nog langer. Maar vullingen van botercreme hoeven niet eens in de koeling. Wanneer ik een verjaardag oid heb staat mijn taart gewoon buiten de koeling ('s nachts wel in de koeling). Eigenlijk alle taarten (behalve iets met slagroom). Appeltaart vind ik ook lekkerder op kamertemperatuur.

3

Re: Botercreme vraagje

Ja, zoals Esther zei, moet je de taart minstens een half uur voordat je hem aan gaat snijden uit de koeling halen. Het lekkerste is de taart op kamer temperatuur.

Groetjes San