1

Onderwerp: Help...Rolcake? Cake om op te rollen?

Hoi hoi

Welke recept kan ik het beste gebruiken om een cake/biscuit te maken die ik daarna goied kan oprollen?

De opdracht is een Red bull blikje dus ik dacht aan een ronde cakerol maken en dan bekleden.
Iemand ideen tips?

Had al via de zoek functie gezocht en vond het recept voor een "kerstboltaartje" maar die mislukt mij steeds!! Heb het net 2 x geprobeerd maar helaas.

Groetjes Nesie

2

Re: Help...Rolcake? Cake om op te rollen?

Hiervoor word meestal een soort biscuit gebruikt. Je giet het beslag dan gewoon op een bakplaat. het word dan dus een grote platte plaat biscuit. Hier smeer je je creme over en vervolgens rol je hem op... succes :thumb:

Hier nog een afbeelding ervan... deze kun je daarna natuurlijk nog afsmeren met bc.
http://hostedmedia.reimanpub.com/TOH/Im … CkeRol.jpg

3

Oke! Bedankt, ik ga het morgen ochtend gelijk weer proberen!

Kan het gewoon met de biscuitmix van de webshop? En gewoon op een bakplaat uit mijn eigen oven? :think:

4

Ik heb het nog niet geprobeerd met mix, maar wel met een 'gewoon' biscuitrecept (in mijn voor-de-marsepeintaarten-tijdperk :D ). De truc is dat je de biscuit op een plaat uitgiet en kort bakt, heel even laat afkoelen en dan met poedersuikerbestrooit, een schone theedoek erop legt en dan samen oprolt. Zo helemaal tot koud laten afkoelen, dan de vulling maken, erop doen, opnieuw oprollen en dan is ie klaar! Ik denk dat het met mix niet anders zal zijn.

Kan gewoon op je bakplaat, wel goed invetten natuurlijk of bakpapier gebruiken.

Volgens mij kun je eventueel op bakkerswereld.nl wel een compleet recept vinden.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

jup, gaat prima wel dun houden anders is t niet te rollen (1cm ofzo)

6

Zag dit op smulweb :

Ingrediënten voor 4 personen

5 eieren
150 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
een snuifje zout
3 el lauw water
150 gr bloem

Garnituur
suiker
aardbeienconfituur
Hulpmiddelen
Laag bakblik + bakpapier (grootte van het bakblik) + theedoek

Bereidingswijze
Eieren, suiker, zout en water mengen en 5 min. goed en luchtig kloppen met een mixer.
De oven ondertussen voorverwarmen op 200?, het bakpapier invetten.
De gezeefde bloem luchtig onder het mengsel scheppen en op het bakpapier in het bakblik gieten.
Gedurende 13 min. bakken in het midden van de oven.
De theedoek vochtig maken en bestrooien met suiker, hier over de koek uitstorten.
Verwijder voorzichtig het bakpapier en bestijk de bovenzijde met de aardbeienconfituur.
Rol vervolgens de cake voorzichtig, met behulp van de handdoek op.
Serveertips
Variante:
De suiker en aardbeienconfituur kan je vervangen door amandelschilfers en abrikozenconfituur

7

:)  Thanx thanx!!!

Ik ga morgenochtend gelijk uitproberen! Nou ja ik ga gewoon door tot het mij lukt!! :Y

ik laat het wel weten of het gelukt is!

8

:)  Thanx thanx!!!

Ik ga morgenochtend gelijk uitproberen! Nou ja ik ga gewoon door tot het mij lukt!! :Y

ik laat het wel weten of het gelukt is!

9

De temperatuur moet hoger dan voor een gewone biscuit (200-220°C afhankelijk van je oven) en kort bakken 7-8 minuten, anders droogt de biscuit te veel uit.