1

Onderwerp: mijn eerste en grote fouten :-(

je ziet duidelijk dat de bodem niet mooi vlak zijn van de taarten
- snijden jullie deze dan recht af?

met marsepein bekleed ,en ik kreeg deze echt niet mooi recht opzij :-( tips???

en dacht de  boord wat te lijmen aan de taart , resultaat, : plekken op de boord

volgende keer beter
maar alle tips zijn welkom

http://img.photobucket.com/albums/v137/angelscreations/DSCN6942.jpg

2

Re: mijn eerste en grote fouten :-(

ja, eerst recht afsnijden.

3

ik snijd ook altijd de taarten recht af. Zelf maak ik de linten met fondant. (ik heb geen ribbon cutter maar ik plak 2 aard.mesjes tegen elkaar met een aantal kleine houtjes er tussen voor de juiste afstand met tape).
en dat maakt bij mij de taarten mooi strak.
als je de taarten gevuld hebt (telkens een dijkje botercreme en dan laten hard worden in de koelkast en dan de vulling enz)snijd ik de zijkanten strak en dan smeer ik hem af.

Enthousiaste groet, Maxime

4

Tari schreef:

ik plak 2 aard.mesjes tegen elkaar met een aantal kleine houtjes er tussen voor de juiste afstand met tape).

wat een handige tip zeg....

Groetjes Marianne

5

Misschien een beetje dom  :o  maar wat bedoelen jullie precies met 'afsnijden'. Ik snij nl. nooit iets van de taart af.
De tip van Tari om na een dijkje de taart in de koelkast te zetten zal ik onthouden  :thumb:  (mijn bc 1:1 is vaak te zacht, met gevolg dat de lagen soms ietsiepietsie gaan zakken)

mooi! vind hem er al best oke uit zien hoor.
De vlekken op je lint zijn wel zonde, en ook niet nodig. 2 dotjes royal icing aan het begin en aan het einde van je stuk lint is voldoende en je hebt geen last van plakranden oid.

@ester68. Recht afsnijden, je zet je taart met de (bak)onderkant op je aanrecht. Je snijdt je kapsel in lagen. Dan kun je voor de zekerheid een aantal lagen wegzetten, en dan de bovenkant snijden met je zaag om te checken of hij recht is.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Hoi,

voor een eerste taart vind ik hem al erg goed hoor!

ik snij ook de taart recht door hem op de platte rechte kant (bodem) te zetten, dan het bovenste laagje dat vaak scheef is eraf met een taartzaag. Klaar, dan omdraaien, zodat je een rechte bovenkant hebt om te werken.
ik zet de lintjes vast met aan het begin en eind van het lint een klein beetje tylose lijm.

en de marsepein aan de zijkant rechtkrijgen is vooral een kwestie van veel oefenen. Voorzichtig al ronddraaiend aanduwen en bij plooitjes weer iets loshalen.

succes!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl