1 Laatst bewerkt door wjanzen (18-10-2010 20:26)

Onderwerp: cupecake vraagjes.

Ze beloven nogal slecht weer dus ik heb de kinderen beloofd cupecakes te maken (en laat ik dat nou nog nooit gedaan hebben  :s ).

Heb net mix besteld.

Vraag nummero 1: Die papieren backing cups hoe vol moet je die vullen?

Vraag nummero2: Moeten die backing cups in zijn zilveren bakplaat (sjee hoe noem je zo'n ding jullie weten wel met 12 van die gaten)
of moeten ze juist los staan op een bakplaat?

Vraag nummero 3: hebben jullie nog tips om mij geen flater te laten slaan tegenover mijn kinderen  :lol:

Zoekfunctie werkt trouwens niet bij mij deze vragen zullen wel eerder gesteld zijn maar ik kan niet zoeken.

2

Re: cupecake vraagjes.

1: iets meer dan de helft doe ik meestal

2: je moet niks, maar ik zet ze altijd wel in de muffinbakvorm, dan blijven ze mooi in vorm

3: gewoon doen alsof je er alles van weet  :lol:

succes! :D

3

O en over de zoekfunctie: heb je wel rubrieken aangevinkt? Dat moet wel om zoekresultaten te krijgen! (duurde bij mij even voordat ik dat doorhad haha)

4

Zoekfunctie doet het prima, andere zoekwoorden gebruiken ;)

Tirza heeft ergens eens gepost hoeveel gram beslag er per bakingcup in ging, ff zoeken.. yep: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=113375
40 gram dus.

Laatste 2 vragen heeft zoldertje al beantwoord :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb de zoekfuntie al eerder gebruikt maar deze keer weigerde hij dienst  :s

Bedankt allemaal  :Y  zit er nog veel verschil in backingcups of kan ik gewoon iedere nemen die ik leuk vind?

Voor de rest doe ik natuurlijk of dat ik alles kan bakken tegenover de kids  :lol:

6

ik hou aan een ijsschep per cuppie.

enne even plaat opleggen dan worden ze mooi plat

Let them eat cake
http://annettes.tk/

7

Ik lees net jullie berichtjes hierboven. Ben zelf net begonnen met het maken van cupcakes, dus ben er nog niet zo thuis is. Nu lees in dat mamannette schrijft dat je een plaat moet leggen op de cupcakes zodat ze mooi plat worden. Kun je dat toelichten mamannette? Wat doe je precies?

Dan nog een vraag, ik bak mijn cupcakes in een muffinvorm met cupcakes cups. Ik vul ze ongeveer voor de helft. Na het bakken zit er dan ruimte tussen de cup en het cakeje erin. Enig idee hoe dat kan? Ook laten een aantal can de cups los van de cakejes? Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Alvast mijn hartelijke dank.

8

Tamara-Iris schreef:

Ik lees net jullie berichtjes hierboven. Ben zelf net begonnen met het maken van cupcakes, dus ben er nog niet zo thuis is. Nu lees in dat mamannette schrijft dat je een plaat moet leggen op de cupcakes zodat ze mooi plat worden. Kun je dat toelichten mamannette? Wat doe je precies?

Ze bedoeld daarmee, dat ze er bv een snijplank op legt nadat ze uit de oven komen zodat de cc mooi plat worden aan de bovenkant om ze daarna mooi te decoreren met bv fondant, doe je dat niet dan zit er een bobbel op zeg maar en zijn ze niet zo mooi te "bekleden" .

Oja volgens mij een minuut of 5 erop leggen kan ook korter zijn  :think: 

de andere vraag kan ik je niet mee helpen helaas

Lieve groetjes van Nicole

@tamara-iris, even zoeken op zwevende en dan bakken&vullen als rubriek selecteren
en zoeken op loslaten* (door die * zoek je ook op loslatende) in bakken&vullen, zijn al vele topics over geweest

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Hartelijk dank voor de reacties.

Ben nieuw hier. Zal idd even zoeken zoals je aangeeft.

groetjes Tamara

11

boonsnic schreef:
Tamara-Iris schreef:

Ze bedoeld daarmee, dat ze er bv een snijplank op legt nadat ze uit de oven komen zodat de cc mooi plat worden aan de bovenkant om ze daarna mooi te decoreren met bv fondant, doe je dat niet dan zit er een bobbel op zeg maar en zijn ze niet zo mooi te "bekleden" .

Oja volgens mij een minuut of 5 erop leggen kan ook korter zijn  :think: 

de andere vraag kan ik je niet mee helpen helaas

idd even snijplank oid erop. ik leg er een glazensnijplaat op. krijg je idd niet zo een hobbel

maarre nog leuker om te weten,. heb je ze vandaag gemaakt=

Let them eat cake
http://annettes.tk/

12

Ja, heb het vandaag nogmaals geprobeerd. Ze zweven al iets minder, maar de truc met de snijplank erop werkt iig goed. Ze waren keurig vlak. Dank daarvoor. Nu nog het zweven verhelpen, maar ik heb hier en daar nog wat tips opgepikt die ik nog ga uitproberen. Ze smaken iig heerlijk!