1

Onderwerp: Chocolade smelten

Hallo Allemaal!

Ik heb een vraagje.. Ik heb chocoladeganache gemaakt.. Hij is gelukt alleen wil ik mijn taart/cupcakes er niet mee vullen... Het smaakt echt onwijs sterk! (chocolade met 70% cacao) Misschien is mijn smaak wel verpest door de goedkope chocolade hahah

Iemand misschien een tip? Of een recept waar ook chocolade in zit en je als vulling kunt gebruiken?

Alvast bedankt!!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

2

Re: Chocolade smelten

Bedoel je dat je pure chocolade hebt gebruikt? de smaak daarvan is erg sterk! Als je niet van pure chocolade houdt moet je deze ook niet gebruiken om ganache mee te maken.

Je kan dan beter ganache maken van half pure/half melkchocolade of alleen melkchocolade of met witte chocolade.

3

Bedankt voor je reactie!!

Ja ik denk dat het puur is aangezien het hoge percentage cacao... ( staat nergens puur..) Maar bij de basisworkshop die ik heb gehad zei die vrouw dat je op het cacaogehalte moest letten.. Dus vandaar ;)

Maar het kan dus ook gewoon met melkchocolade?! Dan ga ik morgen meteen naar de supermarkt!!

Zijn de verhoudingen dan nog anders?? Of kan ik het recept gewoon aanhouden

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

4

Nee, dan moet je minder slagroom gebruiken, anders blijft het te zacht. Bij witte chocola zelfs maar half zo veel slagroom als chocola.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

70% is wel erg bitter...