1

Onderwerp: Taart woensdag maken voor vrijdag?

Vrijdag wordt mijn kleine grote vriend Kane alweer 3 jaar. Aangezien ik vrijdagochtend moet werken kan ik de taart sowieso niet vrijdag maken en ook niet op tijd wegbrengen.

Mijn idee is dan ook om hem donderdag aan het begin van de avond weg te brengen zodat Kane hem nog kan zien. Ik wil namelijk heel graag zijn gezichtje zien. Maar nou zit ik met het volgende probleem.

Ik moet donderdag de hele dag werken en heb dan ook nog vergadering tot 5/half 6. Voordat ik thuis ben is het 6uur. Ik heb dan nog 1.5uur om de taart te maken omdat het manneke om half 8 naar bed gaat.

Het biscuit bak ik sowieso woensdag maar is het ook mogelijk om deze gelijk te vullen (bc pepernoten + aardbeienjam), af te smeren en te bekleden? Decoreren doe ik dan waarschijnlijk donderdag. Al liggen de meeste decoraties al klaar.

Moet de taart dan in de koelkast bewaard blijven of hoeft dat dan niet?

Alvast bedankt!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

2

Re: Taart woensdag maken voor vrijdag?

Jahoor, deze kun je woensdag vullen, afsmeren en bekleden. Gewoon op de laagste stand in je koelkast bewaren, geen probleem!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

3

Bedankt voor je reactie Liene!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

4

Een botercreme vulling met jam hoeft niet perse in de koelkast hoor. Je kan hem ook op een andere koele plaats bewaren!  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl