1

Onderwerp: [FEEDBACK] chick on a stick

Dit is het resultaat van mijn eerste keer werken met candymelts. Ik dacht, dat doe ik wel effe... Volgens mij moet ik niet zoveel denken en gewoon eerst proberen, wat een ramp! :grr:  Het bleef betrekkelijk dik waardoor het niet mooi om het bolletje droop. Resultaat is 8 armzalige cakepops en dit was de minst armzalige. Tips zijn welkom hoe je de candymelts beter kan laten smelten. Want dit kippetje wil ik nog wel een waardige plek op de stok krijgen.
http://i52.tinypic.com/28vptp3.jpg

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

2

Re: [FEEDBACK] chick on a stick

Ik heb geen tips voor je maar vind het alsnog wel een leuk kippetje.  :Y Inderdaad niet helemaal mooi rond maar misschien dat iemand daar wel een tip voor heeft?

3

Ik denk als je het cakeballetje zelf mooi glad afwerkt ook het een stuk egalere uitziet. Moet wel lachen om je kipje  :lol: hij heeft een geweldige blik in zijn ogen.
En over het smelten weet ik alleen kan via de magnetron  :nooo heb zelf geen ervaring mee dus geen tips daarvoor.

4

ik vind het een superkippie! Hij ziet er echt cool uit hoor, ook al is ie niet zoals verwacht.

5

Hier hetzelfde probleem met de candymelts, gewone chocola werkt beter tot nu toe. Ik overweeg om kleurstof voor chocola te kopen en dan de witte chocola gewoon te kleuren in de gewenste kleur, misschien gaat dat beter... Al had jij nu gewone witte chocola kunnen gebruiken.

Maar ik vind je kippetje desondanks wel heel leuk geworden! :Y

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

6

Ik heb ook wel eens met de melts gewerkt en dat is echt een drama! Gewone chocolade wordt veel dunner met smelten en is veel eenvoudiger om mooi glad aan te brengen.
Ik heb witte chocolade gekleurd met wilton orange en dat pakte best. Wel bleef je hele keine oranje puntjes zien. Misschien heb je dat niet met speciale kleurstof, eens uitproberen.
Moet wel zeggen dat ik desondanks je kip erg leuk vind!Waar heb je de vleugels van gemaakt?

7

Biggeltaart schreef:

Ik heb ook wel eens met de melts gewerkt en dat is echt een drama! Gewone chocolade wordt veel dunner met smelten en is veel eenvoudiger om mooi glad aan te brengen.
Ik heb witte chocolade gekleurd met wilton orange en dat pakte best. Wel bleef je hele keine oranje puntjes zien. Misschien heb je dat niet met speciale kleurstof, eens uitproberen.
Moet wel zeggen dat ik desondanks je kip erg leuk vind!Waar heb je de vleugels van gemaakt?

Die puntjes zijn inderdaad het nadeel van de gewone kleurstoffen... :s  De speciale kleurstoffen zijn op oliebasis, geloof ik.

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

8

Maar eens speciale aanschaffen dan. Gelukkig waren de puntjes niet storend bij de Koninginnendagcakepops (jaja, dubbele woordwaarde!).

9

Ik heb op CC gelezen dat minder `verse` candymelts slechter smelten. Verder ben ik er van overtuigd geraakt dat Bakerella olie of crisco gebruikt om de candymelts te verdunnen. Uit eigen ervaring weet ik dat dat wel iets beter werkt, maar het is nog altijd niet je van het. Als het goed is, ontvang ik binnenkort het boek van Bakerella, misschien word ik daar wel wijzer uit.
Overigens is het zowiezo beter om de cakeballetjes eerst te koelen, dan blijven ze beter in vorm.

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

10 Laatst bewerkt door prettygem (18-10-2010 07:44)

Als ik cakepops maak doe ik ze eerst in de koelkast zodat hij hard word. De balletjes moeten niet te groot zijn omdat hij dan kan vallen. Ik haal ze daarna uit de koelkast en 10 minuutjes koel worden. Daarna chocolade smelten au bain marie en als je wilt kan je hem ook twee keer dippen. Maar begin maar eerst met 1 keer en laten afkoelen voordat je de tweede keer dipt.
Als je dipt ook in een rond draaiende beweging de cakepop draaien zodat het mooi egaal word.
Je kippetje ziet er leuk uit e als je de balletje ronder maakt en wat kleiner gaat het zeker lukken zoals je wilt.

Succes en veel plezier :Y

Be in love with what you have

11

volgens mij is er een flesje te koop float coat o.i.d. die gewone kleurstoffen omzet zodat je er chocolade mee kan kleuren. vergeef me als het niet zo is.

Ik vind het een grappig kipje geworden hoor !

12

ik roer er altijd crisco doorheen, dan word het wat zachter. En ik verwarm het altijd au bain marie, als het te warm wordt gaat het klonteren.

verder doe ik de gesmolten candymelt of chocola in een met warmwater voorverwarmde Bodum mok. Zo'n dubbelwandige maar dan niet van glas ( met zo'n rubberen jasje). Dan blijft het goed warm en vloeibaar.

Dan kun je de cakepop zo in de beker dopen en hoef je niet te roeren ofzo. Daar gaat het enorm van klonteren!

heel veel succes!

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

13

makatralsy schreef:

Ik heb op CC gelezen dat minder `verse` candymelts slechter smelten. Verder ben ik er van overtuigd geraakt dat Bakerella olie of crisco gebruikt om de candymelts te verdunnen. Uit eigen ervaring weet ik dat dat wel iets beter werkt, maar het is nog altijd niet je van het. Als het goed is, ontvang ik binnenkort het boek van Bakerella, misschien word ik daar wel wijzer uit.
Overigens is het zowiezo beter om de cakeballetjes eerst te koelen, dan blijven ze beter in vorm.

het boek van Bakerella valt -als t goed is- morgen op de mat, kan niet wachten! ik had ook al crisco er doorheen gedaan, maar was niet onder de indruk. En ik had waarschijnlijk iets teveel chocofudge bij de cakekrum(?) gedaan, want ik heb geen balletje echt goed rond gekregen. Maar ik ga zeker de witte chocolade proberen en die kleurstof op oliebasis, thanks voor de coole reacties en nuttige tips!  :D

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.