1

Onderwerp: Welke maat bakvorm

Hallo,

ik moet voor zaterdag een spyderman taart maken. Voor 15 personen.
De taart moet vierkant worden. Zou ik dan 20x20cm kunnen gebruiken?
Volgens de tabel is het voor 14 stukjes. Maar als ik een maat groter pak is het meteen voor 21 mensen.

Wat zal ik doen?

Groetjes Bianca

Re: Welke maat bakvorm

Wat voor vulling ga je erin doen?

als je een zware vulling doet, en dik marsepein eron etc dan kan het zeker als je een hele lichte vullen en dergelijke doet zou ik eerder voor een grotere maatt gaan.

Of misschien een mini-vorm erom als gebouw of. . .

Groetjes!

3

De vulling mag ik zelf kiezen het moest ook lekker zijn voor kinderen.
Ze dacht aan aardbeienbavarois
Ik dacht aan banketbakkersroom weet alleen niet of het wel een lekkere combi is. Met fondant erover.

Ja ik was ook aan het denken ind misschien een gebouw erop of een meptaartje erbij. Het jongetje wordt 4

Groetjes Bianca

4

Ik zou sowieso 20 x 20 doen, mijn ervaring is dat je meer stukken uit een taart krijgt als dat in de tabel staat :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

Ik had laatst een bestelling voor ca. 14-15 personen. Toen ook de 20*20 genomen maar kreeg te horen dat ze er met moeite maar 12 stukken uit hebben gehaald. Dit terwijl ik ze al gemeld had dat het echt voldoende moest zijn, kleine stukken snijden dus. Helaas...
Ik zou iets ruimer nemen en daar dan ook in de prijs rekening mee houden.

6

Ok dankjewel.
Gelukkig is het voor een vriendin van mij. Is altijd handig zijn wat flexibeler haha. Ik map een meptaartje erbij maken.

Meestal is het toch wel erg machtig vind ik altijd. Ik krijg altijd maar een heel klein stukje op.

Groetjes Bianca

7

Bij twijfel kun je ook gewoon je bakblik iets verhogen met bakpapier en een extra eitje+mix bakken: kun je weer een extra laagje vulling doen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

maat van de taart is niet per definitie voor een ander, dus [move]--> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs