1

Onderwerp: Ook door het bakvirus besmet...

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt ben ik ook door het bakvirus besmet. Ik zag een paar maanden geleden een mooi plaatje van een beklede taart in een tijdschrift met daarbij een recept en een aantal leuke websites (waaronder ook deze site) en was meteen enthousiast. Ik ben gek op koken en zag hier een leuke aanvulling op mijn hobby. Ik ben meteen allerlei sites gaan bekijken en ben blijven hangen bij deze, voornamelijk vanwege het forum. Zo handig als je net begint, ik heb dan ook al heel wat vragen kunnen stellen en al heel veel kunnen leren door de antwoorden. Nog bedankt daarvoor!!
Ik was van plan om een workshop te gaan volgen, tot ik met iemand sprak tijdens een verjaardag die de verjaardagstaart van de jarige had gemaakt. Zij heeft mij een aantal tips gegeven en gezegd: Gewoon aan de slag gaan en kijken of het lukt.
Dat advies had ik ter harte genomen en ik ben lekker gaan shoppen bij de webshop en heb inmiddels 3 taarten gemaakt.
De eerste lukte erg goed en dat gaf natuurlijk meteen een kick, de decoratie vond ik nog wel erg lastig. Bij de tweede lukte het biscuit niet zo goed (was droog en nog vrij laag) maar ging het bekleden en decoreren weer een stuk beter.
Nu heb ik net weer een taart gemaakt en heb deze met de mix gemaakt. Wat een verschil!! Hij was lekker hoog en luchtig.
Voor mij dus geen gedoe meer met bloem, suiker etc. Ik ga volledig voor de biscuitmix! Deze ontdekking heeft mijn plezier in het taarten bakken erg vergroot. Wat een gemak heb je hiervan zeg!
Maar ik heb nog een hoop te leren en blijf dus lekker meelezen op de site en ik ga binnenkort ook nog maar een aantal workshops doen, al is het maar voor het leuke.

Het is een heel verhaal geworden, maar ja dat krijg je als je ergens enthousiast over bent he...

Groetjes Bianca

2

Re: Ook door het bakvirus besmet...

welkom

Veel liefs Rafaëla

3

welkom.

Foto's ?????  :Y

Groetjes Jolanda

Met vriendelijke groet
Jolanda

jolandavrk schreef:

welkom.

Groetjes Jolanda

Foto's van de eerste twee taarten heb ik al eens gepost, maar de derde komt er aan. De taart is nog niet aangesneden en ik was vergeten een foto te maken :s . Waarschijnlijk morgen dus....

Groetjes Bianca

Alysha schreef:
jolandavrk schreef:

welkom.

Groetjes Jolanda

Foto's van de eerste twee taarten heb ik al eens gepost, maar de derde komt er aan. De taart is nog niet aangesneden en ik was vergeten een foto te maken :s . Waarschijnlijk morgen dus....

En daar is ie dan.....de foto van taart nummer drie. Ook gewoon te zien bij de taartenparade hoor.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RB6UEZ6M-D.jpg

Groetjes Bianca