1

Onderwerp: Hartige taart zonder bodem?

Heeft er iemand een lekker recept van een hartige taart zonder bodem?
Ik wil er graag een bakken en er rondjes van uitsteken.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

2 Laatst bewerkt door djehr (17-10-2010 09:02)

Re: Hartige taart zonder bodem?

Weet niet precies wat je bedoeling is uiteindelijk...maar  :think: ? waarom moet het dan zonder bodem? die steek je dan toch gewoon mee uit? dan is je taartje gelijk een stuk steviger  :think: .

Ik heb van het south beach dieet (koolhydraat beperkt) een recept voor mini quiches. Die maak je in je muffinvorm. Weet niet of je daar wat aan hebt?

3

Ik wil geen bodem gaan gebruiken. Als je het recept van de mini quiches wilt mailen, dan graag!

4

Benodigdheden:
280 gram gehakte spinazie (diepvries)
90 gram geraspte kaas
4 eieren
50 gram groene paprika fijngesneden.
50 gram ui (fijn gesneden)

Verwarm de oven op 180 graden
Bekleed het muffinblik met papiertjes of silicone vormpjes (vind ik persoonlijk beter werken).
Doe de spinazie in een magnetronschaal en kook 2 1/2 mnuut op de hoogste stand. Laat de spinazie uitlekken. Klop in een groete kom de eieren los en voeg de spinazie, paprika, ui en kaas toe. Goed doorscheppen. Breng op smaak met peper en zout. Verdeel het mengsel over de 12 vormpjes (de vormpjes zijn dan ongeveer tot de helft gevuld. Wil je grotere quiches verdeel dan het mengsel over 6 vormpjes). bak ze in 20 minuten gaar.
Je kunt de quiches ook in een vierkante schaal van 20x20 cm bakken en ze daarna in vierkantjes snijden.De baktijd is dan 20-25 minuten.

Zelf doe ik er vaak ook magere spekreepjes doorheen. Die bak ik dan eerst een beetje op voordat ze door het mengsel gaan.

5 Laatst bewerkt door zoethoudertje (17-10-2010 19:44)

djehr schreef:

Benodigdheden:
90 gram geraspte kaas
4 eieren

Bekleed het muffinblik met papiertjes of silicone vormpjes (vind ik persoonlijk beter werken).
Doe de spinazie in een magnetronschaal en kook 2 1/2 mnuut op de hoogste stand. Laat de spinazie uitlekken. Klop in een groete kom de eieren los en voeg de spinazie, paprika, ui en kaas toe. Goed doorscheppen. Breng op smaak met peper en zout. Verdeel het mengsel over de 12 vormpjes (de vormpjes zijn dan ongeveer tot de helft gevuld. Wil je grotere quiches verdeel dan het mengsel over 6 vormpjes). bak ze in 20 minuten gaar.
Je kunt de quiches ook in een vierkante schaal van 20x20 cm bakken en ze daarna in vierkantjes snijden.De baktijd is dan 20-25 minuten.

Zelf doe ik er vaak ook magere spekreepjes doorheen. Die bak ik dan eerst een beetje op voordat ze door het mengsel gaan.

Laat ik nu net op een liefst vegetarisch hartig recept zitten wachten. Over 2 weken wil ik een hartige taart maken en versieren met bladerdeeg uitsteksels. Dat heb ik vandaag geprobeerd maar het bladerdeeg werd niet mooi vlak en al snel is het niet knapperig meer.
Misschien kan ik bladerdeeg kapjes maken of zo om boven op de cc's te doen.
Thxs!

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

6

djehr schreef:

Benodigdheden:
90 gram geraspte kaas
4 eieren

Super bedankt!

7

Graag gedaan dames   :)