1 Laatst bewerkt door purepassion (17-10-2010 14:54)

Onderwerp: Kleurstof van Jo la

Hallo,

Ik ging vandaag voor het eerst cupcakes met botercreme maken. Alles ging goed, totdat ik de kleurstof toevoegde!
Bij het opendraaien vond ik de kleurstof al wat stinken (net slechte luchtverfrisser). Maar goed ik heb het er toch maar in gegooid want ik wilde wel een leuk kleurtje hebben natuurlijk !
Maar nu smaakt mijn botercreme echt vies. Echt een soort parfumachtige nasmaak.

Nu mijn vraag, kan ik dit nog veranderen? Ik heb er al een zakje vanille suiker bij gegooit maar je proef het nog steeds.
En is dit bij alle kleurstoffen zo of ligt het echt aan de JO-LA kleurstof.

Mocht dit zo zijn, welke kleurstof kan ik dan het beste kopen, dus zonder een rare bijsmaak.

Het is overigens niet overdatum en ik heb ook niet perongeluk een smaakstof gekocht.

2 Laatst bewerkt door purepassion (17-10-2010 15:01)

Re: Kleurstof van Jo la

Oh ik heb het al ondekt !

De rode 'kleurstof' was een natuuridentiek aroma en kleurstof in 1.
Roos....haha vandaar die verdachtte parfum/luchtverfrisser smaak!

Ik heb even aan mijn blauwe kleurstof geroken. Maar ook hier zit een beetje die lucht aan. Wel minder als bij de rode.
Proef je dit dan niet meer na het mengen? Of kan ik beter de moeite besparen en andere kleurstof gaan kopen.

3

Ja, ik houd ook niet zo van rozesmaak, en als je het niet verwacht is het natuurlijk helemaal raar!

Gelukkig is het opgelost, lag het dus niet eraan dat het niet meer goed was of zo.

4

purepassion schreef:

Oh ik heb het al ondekt !

De rode 'kleurstof' was een natuuridentiek aroma en kleurstof in 1.
Roos....haha vandaar die verdachtte parfum/luchtverfrisser smaak!

Ik heb even aan mijn blauwe kleurstof geroken. Maar ook hier zit een beetje die lucht aan. Wel minder als bij de rode.
Proef je dit dan niet meer na het mengen? Of kan ik beter de moeite besparen en andere kleurstof gaan kopen.

Weet je toevallig het antwoord op mijn blauw kleurstof vraag?

5

De kleurstof van Jo la ken ik niet, maar als je het ruikt, ben ik bang dat je het ook proeft. Andere merken proef je niet (en ruik je ook niet...)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag