1

Onderwerp: taart biscuit droog na 1 dag

mijn 2 taarten van gisteren zijn echt verrukkelijk alleen beetje vreemd want gisteren was hij heerlijk vers maar vandaag was hij heel vies droog  :s
is daar een foefje op??? ik heb het basis recept van het forum gebruikt

2

Re: taart biscuit droog na 1 dag

Bedoel je een aangesneden taart?

Ik zelf zorg dat er na het aansnijden van die stukjes plastik (ik gebruik sheets in stukjes geknipt) en die leg ik tegen de snijvlakken aan. Anders droogt biscuit idd uit vind ik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

ok bedankt voor de tip das wel een logische en handige tips waar knip je die uit???

4

kun je voor je taart ook eventueel cakemeel gebruiken?

5

Ja hoor Ramona dat kan wel.. de engelsen doen niet anders..
let wel op dat je dan wat stevigere vullingen moet gebruiken.. anders zakt je cake er door heen. Ook de stukjes die je snijdt zijn veel kleiner.. een stuk cake van 5x5 van 7 cm hoog is wel een flinke maaltijd  :lol:

Voor de 3D taarten wordt over het algemeen cake gebruikt (Madeira cake) omdat dit beter te snijden valt dan biscuit

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

bommeltje bedankt is daar ook een recept voor of gewoon  met kant en klare cakemeel

7 Laatst bewerkt door Ottolien (25-02-2010 11:21)

Ramona schreef:

ok bedankt voor de tip das wel een logische en handige tips waar knip je die uit???

Ik gebruik het plastik van die sheets voor een beamer. Niet heel goedkoop, maar ik heb een hele grote voorraad omdat ze op kantoor over gingen naar nieuwe copiers  ;) . En de oude gingen vast lopen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

ik gebruik nu als bloem patent tarwebloem dat is gewoon goed???

9

en is cake ook in te vriezen???
sorry voor de vele vragen maar ben beginnend

10

een taart aangesneden in de koelkast zetten (ook in de doos) werkt ook uitdrogend

ik dek een aangesneden taart gewoon af met een stuk huishoudfolie of zilverfolie

Alles goed???? nee 3 fout

11

cake / bicuit kan je ook goed invriezen, heel veel bakken van te voren een kapsel en vriezen dat in en als ze m nodig hebben halen ze m uit de vriezer.

Ik doe m dan altijd in een plastic pedaalemmerzak in de vriezer (een doos is te groot)

Alles goed???? nee 3 fout

12

ja we hadden de taart wel afgedekt met doorzichtig folie hoor

13

lune schreef:

cake / bicuit kan je ook goed invriezen, heel veel bakken van te voren een kapsel en vriezen dat in en als ze m nodig hebben halen ze m uit de vriezer.

Ik doe m dan altijd in een plastic pedaalemmerzak in de vriezer (een doos is te groot)

en hoelang kan je hem dan in de vriezer bewaren?

we gaan nog ff verder met bakken....

14

Ramona: een biscuit tremperen helpt ook.

15

Ja heb gisteren ook slagroom taart gegeten en het proeft heel droog aan. Temperen heb Ik al gedaan dat helpt wel alleen bij de bovenste kant van de biscuit blijft die hard wat doe Ik fout  :|  :|