1

Onderwerp: Hoe lang doe je over een taart?

Hallo allemaal,

Wat een mooie creacties zie ik allemaal voorbij komen!
Ik ben erg benieuwd hoe lang julie over een taart maken doen (dus hoe lang ben je met bakken en decoreren bezig). Uiteraard verschillend per taart (enkel, meerdere lagen etc) en per persoon en ervaring maar ben gewoon nieuwsgierig hoeveel tijd jullie er ongeveer mee kwijt zijn en waar dan de meeste tijd in gaat zitten?

Groetjes, Anouk

2

Re: Hoe lang doe je over een taart?

Dat is heel verschillend denk ik. Ik ben nog niet zo heel lang bezig en ben best pietje precies. Het ligt natuurlijk heel erg eraan wat voor taart het is. Ik doe zo'n 5 tot 8 uur over een taart :o . Maar de meeste zullen wel veeeeel sneller zijn dan mij anders verdienen ze er helemaal niets op denk ik. haha

Groetjes Bianca

3

uhm denk tussen de 5 en 10 uur  O-) Ik blijf er even lang of zelfs langer over doen als in het begin. Hoe meer taarten je maakt, hoe meer deco je meestal ook maakt. Een aantal taarten die ik al regelmatig heb gemaakt gaan wel sneller, maar ik moet ook zeggen dat die dan niet meer een uitdaging zijn  ;)
Meestal wil ik wel iets nieuws proberen en tja daar gaat toch steeds weer veel tijd in zitten ;)

Veel liefs Rafaëla

4 Laatst bewerkt door fruitcake (15-10-2010 15:30)

Inderdaad hier ook minimaal 5 uur (beslag mixen, bakken, vullingen maken, smeersel om af te smeren maken, vullen, afsmeren, bekleden) en als je dan ook nog geboetseerde decoraties hebt of een puzzelplaatje, die je vooraf maakt, dan ben je ook zo weer een paar uur verder. (Ben ook een pietje precies).

En dan heb ik het nog niet eens over het bedenken van hoe de taart er uit komt te zien...

5

Aan mijn laatste taart: http://caek.nl/wp-content/gallery/bruid … etaart.jpg

Heb ik in totaal 6,5 uur gewerkt inclusief vullen en bekleden, exclusief bakken...

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

6

Etspaghet schreef:

Heb ik in totaal 6,5 uur gewerkt inclusief vullen en bekleden, exclusief bakken...

Petje af, zo snel met zo'n resultaat ben ik nog niet!

7

Etspaghet schreef:

Dat is echt snel zeg! Mijn eerste eigen taart moet ik nog maken dus ik dacht eens even informeren.

Ben ook benieuwd hoe jullie dat doen. In 1 dag achter elkaar. Of kapsel maken en versiering alvast maken van te voren.
Kopen jullie voorgekleurde marsepein of kleuren jullie zelf?

8

Anouk schreef:
Etspaghet schreef:

Dat is echt snel zeg! Mijn eerste eigen taart moet ik nog maken dus ik dacht eens even informeren.

Ben ook benieuwd hoe jullie dat doen. In 1 dag achter elkaar. Of kapsel maken en versiering alvast maken van te voren.
Kopen jullie voorgekleurde marsepein of kleuren jullie zelf?

Meestal bak het kapsel en maak ik de vulling de avond van tevoren, de volgende dag ga ik dan vullen, bekleden en decoreren. Over het algemeen koop ik voorgekleurde marsepein, maar als ik een specifieke kleur nodig heb (bijvoorbeeld blanke huidskleur, grijs, etc.) kleur ik ook zelf. Boetseersels en andere ingewikkelde decoraties maak ik vaak al eerder, zeker als het nog uit moet harden.

dat is heel verschillend :Y de handelingen gaat op den duur wel sneller, maar je kunt ook steeds meer dingen en je wilt meer dingen uitproberen en toepassen en dan doe je er toch weer langer over :Y

ik zit zo tussen de 5 en de 12 uur ofzo... soms wel langer, bij veel voorbereidingen... poeh....

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10 Laatst bewerkt door Christa163 (15-10-2010 21:07)

ik weet niet hoeveel uur. Ik heb nog een kindje van 1.5 rondlopen. Ik bak de biscuit, doe ze in de vriezer...wanneer ik ze nodig heb haal ik ze eruit, laat ze even staan dan vullen en afsmeren...en dan bekleden en wegbrengen of halen. Ik heb wel een hele middag nodig te bekleden!
Ik heb nu een taartje gemaakt, de boetseersel had ik woensdag gemaakt, en nu op de taart geplaatst. Hij is weg gebracht en helemaal leuk!

Groetjes Christa!

11

Etspaghet schreef:

Dat is snel! En mooie taart  :Y

groetjes Liza

12

Als beginner mijn bijdrage: ik heb een paar weken geleden mijn eerste stapel gemaak. Het bakken duurde alles bij elkaar anderhalf uur of zo. Het vullen en decoreren heb ik samen met mijn nichtje gedaan, en daarmee waren we ongeveer 3 uur bezig. Dan heb ik het wel over simpele decoratie, uitgestoken hartjes en roosjes uit een mold.
We hebben in die tijd ook de fondant gekleurd, maar dat was niet zo'n succes, het werd gewoon niet zwart! Gelukkig had ik nog een stukje dat net genoeg was, maar daarna heb ik drie dagen met paarse handen gelopen...

13

Voor vandaag had ik 2 taarten op het programma staan.
Afgelopen week alvast het kapsel gebakken en ingevroren.
Wat boetseerwerk in de loop van de week gedaan.
Ben dan zaterdag toch nog 6 uur bezig geweest met vullen, bekleden en decoreren. 1 taart was vrij simpel, de andere een tas, iets meer werk.
Fondant grotendeels zelf gekleurd, zwart koop ik meestal voorgekleurd vind ik handiger.
Veel werk maar vind het leuk en de positieve reakties zijn natuurlijk heel bevredigend

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

14

Ik heb gisteren een taart versierd en ben daar als beginner (sinds aug) 3u mee bezig geweest. Alleen decoreren dan.
Marsepein was al gekleurd en t was voornamelijk uitsteekwerk.
Zal morgen n foto plaatsen in de parade, want ben r best trots op na de vorige misbaksels  :lol: en zal dan hier de link zetten.
Dan kan ik er nog wel een uur bijtellen om alles klaar te zetten en naderhand op te ruimen en af te wassen.
Het bakken en mixen gaat overdag tussen de bedrijven door en de mixer doet t werk. Weet niet hoeveel tijd dat kost. Niet zoveel in ieder geval.
Ik decoreer alleen s'avonds als de kids in bed liggen. Anders plakt mijn hele huis onder de marsepein.