1 Laatst bewerkt door Daphne91 (16-10-2010 23:13)

Onderwerp: Fall Cookies!

Na lange tijd weer eens koekjes met royal icing gemaakt. Ik moet zeggen dat ik werken met fondant/marsepein toch leuker vind. :Y De royal icing sloeg ook een beetje dof uit toen het was opgedroogd. Weet iemand hoe ik dit komt?

Nou hier zijn dan mijn herfstkoekjes gemaakt met uitstekers van de Ikea! :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6VNFPE3O.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AY47KDQX.jpg

Bedankt voor het kijken!  :)

Groetjes, Daphne

Re: Fall Cookies!

leuk!!! geen idee waarom het doffer uitkomt. Je kunt je koekjes ook decoreren met marsepein of fondant he, evt daarover heen royal icing. Lindy smith maakt zo ook haar koekjes, altijd erg leuke ideetjes zitten daar tussen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ze zijn leuk geworden! Geen idee waarom het dof uitslaat  :nooo ik werk zelf eigenlijk zelden met royal icing. Ik loop er altijd mee te priegelen :s

Veel liefs Rafaëla

4

Wahhh die zijn leuk!! Heb je die uitstekers pas gekocht bij ikea? Reden om weer langs te gaan haha

Daar wil ik me ook nog eens op gaan richten, op koekjes, alleen kwam de laatste batch zwart uit de oven haha

.. Want taart kan altijd!!

5

tipsytaartje schreef:

leuk!!! geen idee waarom het doffer uitkomt. Je kunt je koekjes ook decoreren met marsepein of fondant he, evt daarover heen royal icing. Lindy smith maakt zo ook haar koekjes, altijd erg leuke ideetjes zitten daar tussen :)

Dankje! :) Ja, dat weet ik, ben ik gister ook al even mee bezig geweest, met fondant, maar die zijn nog niet helemaal af, dus die post ik later. :) Ik zal even naar Lindy Smith's koekjes gaan kijken, bedankt voor de tip!

Groetjes, Daphne

6

Lejow schreef:

Wahhh die zijn leuk!! Heb je die uitstekers pas gekocht bij ikea? Reden om weer langs te gaan haha

Daar wil ik me ook nog eens op gaan richten, op koekjes, alleen kwam de laatste batch zwart uit de oven haha

Dankje! Ja, mijn ouders hadden ze vorige week voor me meegenomen. :) Ze zitten in een rechthoekige doos en er zitten ook nog een vos, een beer en een rendier in. :)

Groetjes, Daphne

7

Wat zijn ze leuk!!  Krijg er ook echt een herfst gevoel van!

Groetjes San

Mooi op gespoten hoor en van mij hoeft het niet hoogglans.  :thumb:
Waar spuit je de randjes mee, is dat tip nr. 2 of 3. (ik heb nl alleen een tip 1 en die verstopt steeds, dus ben aan het kijken wat anderen gebruiken). ;)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

9

zoethoudertje schreef:

Mooi op gespoten hoor en van mij hoeft het niet hoogglans.  :thumb:
Waar spuit je de randjes mee, is dat tip nr. 2 of 3. (ik heb nl alleen een tip 1 en die verstopt steeds, dus ben aan het kijken wat anderen gebruiken). ;)

Dankje! Ik heb tip nr. 2 gebruikt. :)

Groetjes, Daphne

10

Oooh leuk!!!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Lekker herfstig en ook leuk op de foto gezet temidden van de kastanjes.
De slakkenhuisjes vind ik erg leuk gedaan.

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

Leuk dat er nog eens koekjes de revue passeren. Ik vind ze heel mooi.
Met royal icing  (met een traditioneel recept dan) denk ik dat je niet echt een glanseffect behoudt.
Ik zag onlangs een filmpje op een site van een Amerikaanse koekjesbakster,  daarin werd een recept uigelegd voor royal icing "easy way" ze deed wat light corn syrup in haar icing en dat zou glans geven. Ik heb het echter zelf nog niet uitgeprobeerd. Ik zoek de link nog even op.

Gevonden !

Sugar Cookie Frosting Recipe

1cup confectioners Sugar (powder sugar)
1 Tablespoon Milk
1 drop Lemon Juice (Fresh or processed)
1 Tablespoon Light Corn Syrup

If you want more Shine use more corn syrup and less milk

(Bron : i am baker)

Allen uitproberen, zou ik zeggen  ;)

14

koekebakkevlaaie schreef:

Gevonden !

1 Tablespoon Milk

Hartstikke bedankt! :) Klinkt goed. Ik ga het zeker een keer uitproberen!

Groetjes, Daphne

15

heel erg leuk!

Liefs, Zanoni

16 Laatst bewerkt door Jel (18-10-2010 13:27)

Gevonden !

1 Tablespoon Milk

Wat een leuke koekjes. Helemaal herfst!! :thumb:

Royal icing wordt inderdaad altijd wat doffer wanneer het opdroogt maar het hangt af van je recept en de bereidingswijze hoe dof....

Bovenstaand recept is wel voor een icing met meer glans maar het is geen Royal icing maar een recept voor wat ze in het Engels 'glaze' noemen.

Royal icing is op basis van suikerbakkerspoeder, eiwit(-poeder) en water en is eenmaal op het koekje aangebracht buiten de koelkast heeeeeeel lang houdbaar en het wordt hard (wel luchtdicht verpakken anders wordt het koekje slof).

Glaze wordt gemaakt met melk, wordt minder hard en is buiten de koelkast niet echt goed houdbaar, dus leuk om te proberen maar je koekjes wel meteen opeten (is ook geen straf)!

Groetjes Marielle.
www.dekoekenbakkers.com

17

Wat leuk

18

Jel schreef:

Gevonden !

1 Tablespoon Milk

Wat een leuke koekjes. Helemaal herfst!! :thumb:

Royal icing wordt inderdaad altijd wat doffer wanneer het opdroogt maar het hangt af van je recept en de bereidingswijze hoe dof....

Bovenstaand recept is wel voor een icing met meer glans maar het is geen Royal icing maar een recept voor wat ze in het Engels 'glaze' noemen.

Royal icing is op basis van suikerbakkerspoeder, eiwit(-poeder) en water en is eenmaal op het koekje aangebracht buiten de koelkast heeeeeeel lang houdbaar en het wordt hard (wel luchtdicht verpakken anders wordt het koekje slof).

Glaze wordt gemaakt met melk, wordt minder hard en is buiten de koelkast niet echt goed houdbaar, dus leuk om te proberen maar je koekjes wel meteen opeten (is ook geen straf)!

Bedankt voor je duidelijke uitleg!  :)

Groetjes, Daphne