1

Onderwerp: help bananensoestaart

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, las wel al langer mee maar zit nu toch met een vraag. Na een aantal taarten gemaakt te hebben met marsepein en fondant wil ik nu een bananentaart maken. Dit is de lievelingstaart van mijn man. Hier bij de bakker krijg je die taart maar dan is het eigenlijk een hele grote bananensoes. Nu vraag ik me af wat het gele is wat er op zit. Het lijkt op gele chocolade maar dat is het volgens mij niet. Is dit fondantglazuur? en hoe maak je dat dan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mijke

2

Re: help bananensoestaart

Ik denk inderdaad dat het glazuur is. Hoe je het maakt weet ik niet. Er moet natuurlijk een bananen smaakje aan. Staat er geen recept op deze site?

Groetjes Bianca

3

Hallo,
Gezellig dat je ons komt vergezellen op het forum.
Je zou glazuur kunnen maken en daar patidesse door kunnen doen met bananen smaak.
Maar je staat eigenlijk in de verkeerde rubriek.
Hier horen de foto's van die heerlijke roomsoezen te staan  :D
Ik zal je even melden en dan sta je goed.
Groetjes Gea

4

Ja dat is fondant glazuur met een kleurstofje en een beetje bananen aroma (nooit teveel toevoegen dan proeft het zuur)

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

5

Welkom op het forum :)
Klein & fijn is bedoeld om je baksels te showen. Welke vragen waar horen vind je in de omschrijvingen en sticky's (belangrijke topics bovenin elke rubriek)  van de diverse rubrieken.

[MOVE] --> Bekleden (omdat het om de buitenkant gaat)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Glazuur met patidesse of saroma. Smaak banaan dan.
En anders de nieuwe banaan fondant. IS dan wel niet zoals het origineel, maar toont wel zo en smaakt al wel naar banaan.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4617
Heb hem thuis liggen en is echt banaan geel.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Dat is banaansouplesse, ik weet niet als je dat ook gewoon als particulier kunt kopen