Onderwerp: Het roer omgegooid..
..en deze keer een redelijke last minute taart gemaakt voor de "a.s. schoonvader/ouders" van mijn oudste. Hij wordt vandaag 50 en onlangs waren ze 25 jaar getrouwd. Beide gelegenheden vieren ze vanavond met een feest, waarbij geen taart gegeten zal worden, maar begin deze week bedacht dochterlief met haar lief dat een taartje met de naaste familie en goede vrienden 's middags misschien toch wel leuk was. Nu werkt schoonmoeder zelf bij de plaatselijke bakker, maar deze keer dus een heel andere taart als verrassing.
Geen noemenswaardige problemen gehad tijdens het maken van de taart, behalve dan dat het marineblauwe fondant brak en scheurde als een gek. Gelukkig had ik daar al een beetje rekening mee gehouden, dezelfde fondant had ik ook (gedeeltelijk) gebruikt voor het maken van het paarse voetbalshirt enkele maanden geleden en toen had ik ook zo'n probleem met scheuren van het fondant. Het zal dus toch echt wel aan die fondantsoort/kleur liggen, want verder heb ik er nooit last van.
Het marineblauw ligt nu dus apart om alleen nog te gebruiken voor decoratie's en zelf snel nieuwe blauwe fondant gekneed. En vanaf daar was 'ie eigenlijk klaar in een wip (de schelpen, het stuurwiel en de letters lagen allemaal al klaar, ze hebben vroeger gevaren en hij werkt nu als loods) en dit is 'm geworden:
Na het maken van de foto heeft oudste er op 't bord zelf nog in fondantletters de tekst "nee geen flauwekul, Werner is een ouwe lul rondom bijgezet, in navolging van de tekst op een spandoek waar de tuin morgen o.a. mee wordt versierd.
Wel een beetje jammer dat het roer ietsje scheef in de taart staat, waardoor de 25 achterop nóg schever staat dan 't al stond (niet goed opgelet bij het opplakken ). Ook zie je op de foto's niet echt goed dat de golfjes rondom roer en bovenste taartje wit/lichtblauw gemarmerd zijn.