1

Onderwerp: Waarom barstjes in boetseersel ?

Goedemorgen,

gisteravond heb ik mijn 1e poging om te boetseren ondernomen. Erg leuk werk, af toe brak het zweet me even uit omdat ik niet zo goed wist hoe bepaalde dingen aan te pakken  :(
Toch maar een keer een workshop doen, vind het wel enorm leuk ! ;)

Toch 1 probleem: ik heb geboetseerd met fondant van Pettinice. Goed doorgekneed, maar ik zag vanochtend toch scheurtjes en barstjes in het jurkje.  :s

Hoe kan ik dit verhelpen ? Maar ook voorkomen ? Ik ga er vanavond nl mee verder.... moet nog haren maken....... :)

Ondanks dat het er zo leuk uitzien, vind ik die barstjes wel een beetje knullig overkomen voor de klant...  :nooo

Alvast bedankt !

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd !

Re: Waarom barstjes in boetseersel ?

Niemand ?  :think:

Een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd !

Tante Jammie schreef:

Niemand ?  :think:

het is zaterdag, mensen zijn aan het winkelen, zitten in het zonnetje, zijn op visite, zijn met de kinderen een dagje weg, zijn aan het werk of zijn op vakantie.... "uppen' mag na 12 uur...

als er scheurtjes in komen is het te droog :Y even goed doorkneden totdast het warm aanvoelt en dan pas gaan boetseren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

al je tylose hebt gebruikt kan het zijn dat je er teveel hebt ingedaan dan droogt het meer uit

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage