1

Onderwerp: Strik mislukt, tips please

Deze week ben ik al vroeg begonnen met het voorbereiden van de strik die ik voor dit weekend ging maken. Ik wilde een lussen strik. Dus netjes fondant (RegalIce) gekleurd, lussen gemaakt en op een keukenrolvelletje in een bakje gelegd. Ik heb het bakje dicht gedaan en het buiten de koelkast, maar wel in een koele omgeving bewaard.
Dat was woensdag.
Vanmorgen (zaterdag) van de lussen geprobeerd een strik te maken. Dat ging niet!!
Het zakte in en brak direct. Nog geprobeerd eea te redden met tissues ertussen enzo maar het mocht niet baten.

Wat heb ik fout gedaan?
Het was al de 2e keer dat ik dit probeerde maar nu dacht ik toch echt wel dat het zou gaan lukken.
Hebben jullie tips,  graag!!!
Ik wil wel graag dat het een keertje gaat lukken namelijk!

"Het beste voor de mens is nog: eten en drinken en genieten van wat hij met veel zwoegen bereikt heeft..." (citaat uit de bijbel)

2 Laatst bewerkt door riannebianca (16-10-2010 13:27)

Re: Strik mislukt, tips please

je moet het aan de lucht laten drogen.. dat was iig waar ik mee de mist in ging vorige keer.. dus de lussen niet in een bakje doen..
toen was het bij mij ook zo helemaal droog.. en kon ie goed in elkaar gezet worden..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

3

Ik lees niet dat je tylose hebt gebruikt en dat is voor een strik wel echt nodig. Verder inderdaad zeker niet in een bakje laten drogen maar aan de lucht :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

strikken zijn ter decoratie....

[move]---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hier precies hetzelfde drama gehad  :| Ik kan er nog van huilen als ik eraan denk. Bij mij was het voor op een bruidstaart  :| Ik had genoeg lussen voor drie strikken, maar het is echt afschuwelijk geworden. Alles zakte in of brak meteen. Ik had er overigens wel tylose doorheen gedaan en best een hoop. Voor mij geen strikken meer  :nooo , maar ben toch wel benieuwd wat er nu mis is gegaan.

Veel liefs Rafaëla

Niet alle fondant droogt even goed, daar kan het ook aan liggen.
Verder natuurlijk nooit in een bakje met deksel bewaren, dan kan het niet drogen.

Zelf laat ik de lusjes op hun kant drogen, en ik maak ze erg dun. Op die manier zien ze er meer als echt lint uit vind ik.
Ik zet ze vaak dezelfde dag binnen een paar uur nog op elkaar. Dan zijn ze nog net niet te hard om nog een beetje naar elkaar te vormen.

Overigens heb ik al heeeeel lang geen strikken meer gemaakt :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/