1

Onderwerp: Grote opdracht. Kan iemand mij helpen hoe ik dit aanpak?

Ik werk bij Toverland (Sevenum) en ik had ze wat halloween cupcakes laten zien. Wellicht leuk om iets mee te doen met halloweenavond.
Nu vinden ze ze zo leuk dat ze ze eigenlijk al vanaf maandag willen gaan verkopen.
Aangezien ik geen tijd heb om iedere dag cakejes te gaan bakken hebben we besloten dat ik alleen zorg voor de versiering voor erop.
Maar hoe maak ik deze in voren, hoe bewaar ik ze dan?? iemand tips?

2

Re: Grote opdracht. Kan iemand mij helpen hoe ik dit aanpak?

wat voor versiering heb je gebruikt?? Als je marsepein/fondant hebt gebruikt kan je ze lang van te voren maken op een dienblad, folie er op , bakmatje, weer een laag, weer folie etc. maar dan moet je versiering wel plat zijn natuurlijk. Botercrème standaard op het werk en volgens mij moet het dan lukken.

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

3

Wat een ontzettend leuke opdracht!!
Wat zijn de aantallen die je per dag moet maken? Als het echt gaat lopen en heb je er een heel aantal nodig op een dag! Vooral in een pretpark!
Heb je een foto van de cupcakes die je hebt gemaakt als voorbeeld?
werk je zelf als kok of in het restaurant van Toverland? Want als het om verkoop gaat van etenswaren in een niet "hobbysfeer" zul je toch (denk ik) echt rekening moeten houden met de HACCP regels.

P.s. heb net even al je onderwerpen bekeken en de halloween CC gevonden. Ze zijn echt prachtig (heb ze meteen ter inspiratie opgeslagen) maar wel bewerkelijk!

Liefs, Zanoni

4 Laatst bewerkt door Anne81 (16-10-2010 09:18)

Onderstaande versiering moet het worden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E3MFHFRS.jpg

Aantallen kan ik nog niet echt inschatten, maar wellicht 20 per dag en op 30 oktober 100 of zo.

als ik ga stapelen zoals jij zegt, zanoni, plakt het dan niet aan elkaar?? De pompoenen kan ik natuurlijk ook niet stapelen, maar dat snap ik zelf ook.. :o

Ik ben supervisor horeca bij Toverland. We hebben niet echt "koks" want alles is half separaat of bake-off.

Kan ik de versiering invriezen??

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!

5

Ik heb bij Ikea vershoud dozen gekocht voor vleeswaren die ik gebruik voor het bewaren van cupcake versiering. Er passen 6 rondjes in per doos en door de hoogte kan er makkelijk 3D werk in. Ik leg er een velletje bakpapier in zodat ze niet vastplakken. Iedere andere leverancier is natuurlijk ook goed, maar Ikea is niet zo heel duur!

Never give up on things that make you smile......

6

Ik stapel zelf de decoratie op met mdf plaatjes. Op de plaatjes een bakpapiertje, dan de versiering en tussen de versiering stokjes(maisprikkers)/latjes/knijpers(allemaal even hoog) die hoger komen dan de decoratie. Dan weer een plaatje erop etc. etc. De stokjes/latjes/knijpers zorgen dat het plaatje je decoratie niet plet.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Pooh schreef:

Ik stapel zelf de decoratie op met mdf plaatjes. Op de plaatjes een bakpapiertje, dan de versiering en tussen de versiering stokjes(maisprikkers)/latjes/knijpers(allemaal even hoog) die hoger komen dan de decoratie. Dan weer een plaatje erop etc. etc. De stokjes/latjes/knijpers zorgen dat het plaatje je decoratie niet plet.

Maar hoe lang kun je ze dan bewaren??

8

Máánden, zolang de houdbaarheid van de verpakking aangeeft. Fondant droogt wel hard op, marsepein blijft wat zachter. Wel natuurlijk goed stofvrij wegleggen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd hoe het loopt!

Liefs, Zanoni

10

Zanoni schreef:

Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd hoe het loopt!

Ik moet vandaag en morgen flink aan de slag op ze te maken. Vanaf zaterdag gaan we ze verkopen.. Na 30 oktober even evalueren wat er verkocht is en dan mag ik wellicht voor sinterklaas, kerst, pasen etc ook wat maken.

Duimen dus dat het een succes wordt!!!!

11

Idd, ik doe ook vershoudfolie over het mdfplaatje, dat zet ik vast met 4 knijpers, dan de rondjes erop en het volgende plaatje rust dan op de 4 knijpers, zo kun je er heeeeeel veel bij elkaar kwijt. Alleen wel zorgen, dat je de hoge versieringen kwijt kunt en anders die bij elkaar op de bovenste van een stapeltje... of iets hogers dan een knijper er tussen

Succes met deze leuke opdracht!!

Groetjes, Dorothea.

12

Wat super leuk!!!Ik hoop voor je dat ze goed verkopen want het is natuurlijk altijd leuk om voor allerlei verschillende dagen CC te maken!

Succes met de opdracht!

Liefs, Zanoni

13

super bedankt voor al jullie tips.

Mijn oplossing is nu als volgt:

Ik heb een grote plastic bak van de makro (rechthoekig) en daarvoor heb ik MDF plaatjes op maat laten zagen.. Die kan ik dan stapelen en dan daarin, zodat ik het toch af kan sluiten.. Moet namelijk bij Toverland in de koeling blijven liggen.. dus wilde toch iets afsluitbaars.. en dan idd stapelen door middel van de wasknijpers. Ideaal!!!

Ik hou jullie op de hoogte hoe het loopt.

Thanx!!!

14

leuk zeg zo'n opdracht, volgende keer eens kijken bij toverland :lol:

Lieve groetjes van Nicole

Ze zijn leuk!!!

16

Hallo

Even een update voor de geinteresseerden.

Afgelopen weekend ze voor het eerste verkocht. En er zaterdag 20 verkocht en zondag ook!! Dus valt me niet tegen. Wellicht lijkt het jullie niet veel, maar ik vind het prima zo. Ik had er 100 in voren gemaakt en heb er gisteren nog 60 bijgemaakt. Even kijken of ik het nu red t/m de halloweennight op zaterdag.

Groetjes!!

17

Hallo

Afgelopen weekend ze voor het eerste verkocht. En er zaterdag 20 verkocht en zondag ook!! Dus valt me niet tegen. Wellicht lijkt het jullie niet veel, maar ik vind het prima zo. Ik had er 100 in voren gemaakt en heb er gisteren nog 60 bijgemaakt. Even kijken of ik het nu red t/m de halloweennight op zaterdag.

Groetjes!!

18 Laatst bewerkt door Anne81 (28-10-2010 06:44)

Hallo

Groetjes!!

19

Super dat ze worden verkocht!!
Heel erg leuk!
Verkoop je ze alleen als "hapje" bij de koffie of ook in een doosje van 4/6 zodat bezoekers ze mee naar huis kunnen nemen?

Liefs, Zanoni

20

Zanoni schreef:

Super dat ze worden verkocht!!
Heel erg leuk!
Verkoop je ze alleen als "hapje" bij de koffie of ook in een doosje van 4/6 zodat bezoekers ze mee naar huis kunnen nemen?

Alleen als "hapje" bij de koffie, of eigenlijk als extraatje voor kids bij het drinken als pa en ma een kop koffie willen, want vooral de kids vinden ze leuk.
De afgelopen dagen lopen ze ineens heel hard.. heb al 2 avonden er bij moeten maken. Heb er nu in totaal 350, dus dat zou voldoende moeten zijn!!

Wat leuk zeg! En wat leuk dat het zo goed loopt :thumb:  ze zijn ook wel erggg leuk :Y

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

22

me312 schreef:

Wat leuk zeg! En wat leuk dat het zo goed loopt :thumb:  ze zijn ook wel erggg leuk :Y

Zeker, alleen voor sinterklaas en kerst wat beter planne.. maar goed, nu weet ik een beetje wat ik kan verwachten van de verkoop..  maar nu heb ik er afgelopen avonden al wat dingen voor af moeten zeggen omdat ik cakejes moest maken

23

Het ging met de dag beter en uiteindelijk nog flink aan de bak gemoeten... zelf het sporten er voor moeten laten.. maar goed, ik heb er uiteindelijk 350 moeten maken, dus op naar sinterklaas!!!

24

Wat super leuk dat het zo goed heeft gelopen!
En voor de sint heb je nog even dus daar kun je nu al mee beginnen!

Liefs, Zanoni