1

Onderwerp: Biscuit bewaar vraag

Gisteravond heb ik een biscuit gebakken. Aangezien ik voor het eerst een vierkante springvorm ging gebruiken had ik ingecalculeerd dat het mis kon gaan. Maar: hij is helemaal top gelukt. 

Nou heb ik het kapsel na het afkoelen in 2 pedaalzakken gedaan en dan nog in een grote luchtdichte trommel. Aangezien ik eigenlijk pas zondag tijd heb om te vullen bekleden moet ik hem nog even bewaren.

Het liefste wilde ik de taart helemaal vers maken zodat de ontvanger zelf kan kiezen om hem evt. nog in te vriezen. Maar in hoeverre kan ik het kapsel invriezen + ontdooien om de taart te maken als ie daarna misschien nog een keer wordt ingevroren?

Het moet natuurlijk wel lekker blijven. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Biscuit bewaar vraag

Kapsel kun je prima invriezen en als de taart  helemaal klaar is, nog een keer invriezen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb een vraagje over het bewaren van de bisquitbodem.

kan ik deze ook in de koeklast bewaren ??? en hoelang.???

of liever toch in de vriezer???

Ge Nicolle
Ik heb in de garage een reserve koelkast staan die eigenlijk aleen in de zommermaanden gebruikt wordt.

4

Ik  wil ook vandaag graag een taart bakken, maar ik weet niet of bekleden op 1 dag klaar gaat zijn. Ik verondersel dat je hem an gewoon in de koelkast moet bewaren? Ik ge er een vulling op basis van amaretto of tia mario in doen denk ik..

Bedankt alvast voor de tips!! :Y