1

Onderwerp: Houdbaarheid zandkoekjes met icing versiering?

Vraagje.

Hoe lang zijn zandkoekjes met een icing bovenlaag houdbaar in een koekjestrommel of afgesloten bak?

En nog belangrijker, hoe lang blijven ze lekker?  :lol:

Heb 2 leuke taart bestellingen waarbij ik ook koekjes wil maken van te voren... anders ga ik het niet redden denk  :lol:  :D

2

Re: Houdbaarheid zandkoekjes met icing versiering?

Minimaal een maand! Maar niet in een afgesloten bak doen hoor: gewoon in een koektrommel :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Oke bedankt voor je tip!

4

heeeeeeel lang!
ik heb er ooit na een jaar nog opgegeten en die waren nog goed (in plastiekje in koektrommel); en mijn ouders hebben nog koekjes van mij liggen van kerst twee jaar geleden (zal laten weten als ze daar nog ooit aan beginnen)  :)

5

:lol: Ja, ik heb ook wel eens een koekje van zeker 5 maanden oud gegeten en die smaakte nog net als de eerste dag :Y

Maar als richtlijn voor anderen zeg ik altijd maar minimaal een maand ( dat is wat ik 'officieel" gevonden heb), en daarna moeten ze het zelf maar weten ;)

Groetjes, Adrienne

6

Ik vind ze altijd het lekkerst als ze al heeeeel lang liggen  :o

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

7

Geld dit ook voor koekjes met fondant erop?

8

Joyce84 schreef:

Nee! Die vind ik juist weer supersnel achteruit gaan, en vind  ik eigenlijk alleen de eerste, misschien tweede dag lekker... Misschien ligt het er wel aan waarmee je "plakt" ?

Groetjes, Adrienne

9

Met fondant worden de koekjes inderdaad soppig en minder lekker. Het scheelt wel, zoals Adrienne zegt, waar je mee plakt. Met icing plakken werkt voor mijn gevoel het best.

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

10

bedankt voor alle reacties!   :)

11

Adrienne schreef:
Joyce84 schreef:

Nee! Die vind ik juist weer supersnel achteruit gaan, en vind  ik eigenlijk alleen de eerste, misschien tweede dag lekker... Misschien ligt het er wel aan waarmee je "plakt" ?

Das enorm balen.. wilde een heleboel koekjes bakken voor de bruidsbeurs en daar eigelijk een week van te voren mee beginnen ivm tijdgebrek  :s 

Sorry TO, dat ik deze vraag in jou topic heb gesteld!

12

Ga je gang hoor, je bent van harte welkom in dit topic  :D  :lol:

13

Ik heb zelfs een keer de koekjesfee de vraag gesteld en die heeft mij toen verteld dat ze wel 3 maand houdbaar zijn met icing! En idd hier hebben ook wel koekjes zolang gelegen in koekjes trommel te w88 op afdecoreren waar ik maar niet aan toe kwam en die waren na die 3 maand ook nog helemaal goed. Alleen voor mijn gevoel dat ze al zo 'oud 'waren heb ik ze toen aan de eendjes gegeven.
Ik ga binnenkort ook beginnen hoor met de koekjes voor de kerstfair hier in het dorp anders kom ik er ook niet doorheen. En wat je zegt...niet teveel plakken met pipinggel enzo want daardoor wordt je koekje slof

14

ik vraag me weer meer af hoelang gingerbread houdbaar is..........want die wil ik gaan bakken voor de kerstfair. Gingerbread mannetjes....

Forum van de koekjesfee binnenkort maar weer even opzoeken

15

Goh.... ik had echt nooit verwacht dat ze zo lang houdbaar zouden zijn. Toen er vorige keer koekjes over waren die ik voor het feestje van mijn ouders had gemaakt, heb ik ze voor de zekerheid binnen de 3 dagen daarna allemaal maar snel op gegeten  :9 had dus niet perse gehoeven  O-)

Forget love, I'd rather fall in chocolate.