1

Onderwerp: Lichte paniek, 1e bruidstaart

Ik heb voor as woens een bruidstaa3rt van 3 lagen op de planning./
!e keer, heel spannend en voor vreemde dus pfff.
Nu moet ik dinsdag werken en ze komen de taart woens half 10 halen.
Nu weet ik even nie wanneer ik moet beginnen en hoe het allemaal te plannen. Ben het even kwijt.

Ik heb een klein dochtertje van 1,5 dus heb niet de hele dag de tijd.

Kan ik maandag alles klaar maken en koel bewaren voor woensdag???
Misschoen wel weer erg lang.

Ik dacht aan invriezen maar heb niet zo heel veel ruimte maar dat is een gedeeltelijke oplossong.

Nu heb ik vorige week een taart ingevroren en deze was echt na het ontdooie zeker nog 2 a 3 uur "nat"

Kan iemand mij een paar tips geven om gerust te stellen, want ben lichtelijk in paniek op het moment.
:o

2

Re: Lichte paniek, 1e bruidstaart

Persoonlijk vind ik dat je een taart niet twee dagen vantevoren kan maken of kunt invriezen zonder dat je dat hebt overlegt met de klant  :nooo Maar goed dat is mijn mening! Verder kan je het toch dinsdagavond afmaken.

Ik zou maandag de kapsels bakken, bc maken en eventuele deco al voorwerken en dan dinsdagavond vullen en afsmeren en decoreren.

Veel liefs Rafaëla

3

je kan toch nu al bakken....maandag vullen en afsmeren, dinsdag bekleden??? dan kan je nu de kapsels in de vriezer doen, en er maandag uithalen...en dan vullen en afsmeren.....in de koelkast en dan dinsdag eruit.....even laten staan, met een warm mes glad maken en dan bekleden.... zo doe ik dat met mijn taarten.

succes en geen paniek hoor  :thumb: !

Groetjes Christa!

4 Laatst bewerkt door Sofia (15-10-2010 21:26)

Rafaela schreef:

Ik zou maandag de kapsels bakken, bc maken en eventuele deco al voorwerken en dan dinsdagavond vullen en afsmeren en decoreren.

Zo zou ik het ook doen. Veel succes; het gaat je wel lukken Noel!!  :Y

5

Nu bakken, dan in vriezer, maandagavond vullen, afsmeren en bedekken. Dinsdagavond decoreren en afmaken.

Je decoraties kan je nu ook al maken.

Succes!

Jacqueline

6

Wat me verbaasd is dat er dus een aantal mensen al op maandag zouden vullen. Je taart is dan toch al 2 dagen oud eer hij wordt gegeten  :s Stel dat ze de dag erna nog een restje ervan willen eten, wat heel begrijpelijk is, dan zijn de mensen dus taart van 3 dagen oud aan het eten  :s Ik zou dat als klant niet echt een prettig idee vinden  :nooo Je mag taart volgens HACCP ook maar twee dagen bewaren!

Veel liefs Rafaëla

Rafaela schreef:

Je mag taart volgens HACCP ook maar twee dagen bewaren!

volgens mij is dat toch met koelkast vullingen?? Slagroom, bbr etc... Met andere vullinger langer volgens mij... zal eens mn dikke pil erop naslaan... maar niet nu...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Anderhalve dag!

Jacqueline

9

decoratie die je van te voren kan maken, nu al mee beginnen.
's maandags avond kapsel bakken. Botercreme maken.
dinsdag avond/nacht vullen/afsmeren/bekleden en versieren.
Woensdag ochtend eventueel de laatste details afwerken.

Liefs, Zanoni

10 Laatst bewerkt door Rafaela (16-10-2010 08:35)

tipsytaartje schreef:
Rafaela schreef:

Je mag taart volgens HACCP ook maar twee dagen bewaren!

volgens mij is dat toch met koelkast vullingen?? Slagroom, bbr etc... Met andere vullinger langer volgens mij... zal eens mn dikke pil erop naslaan... maar niet nu...

Heb het even nagekeken en op de meeste sites staat 2 a 3 dagen. Bij andere sites staat ook dagvers product en alles met slagroom etc mag maar 1 dag! Afhankelijk wat de vulling wordt zou het dus eventueel moeten kunnen. Bij ons op het werk moeten we volgens HACCP maar 2 dagen aanhouden.

Ik vind niet dat je van anderhalve dag uit moet gaan, omdat de taart ook pas 's avonds gegeten kan worden. Tja het kan dus wel, maar ik persoonlijk vind het een prettiger idee dat ik een taart zo vers mogelijk afgelever.

Nou meid ik wens je in ieder geval veel succes en ben benieuwd naar het resultaat  ;)

Veel liefs Rafaëla

11

Nou, denk dat ik maar maandag morgen ga bakken, de boel laat afkoelen ed. 's avonds afsmeren en eventueel paar roosje maken. Ik werk dins geheel onverwacht anders had ik tijd zat, maar nu met reistijd erbij ben ik weg van 9-20uur. Dus denk dat ik daarna maar flink aan de slag ga. In mijn hoofd moet het niet heel moeilijk zijn, maar je zult altijd zien dat het tegenvalt. Maar we doen ons best.

In ieder geval iedereen bedankt voor de tips en lieve reacties. Als ie mooi is zien jullie hem woensdag verschijnen.

Thanx  :D

12

Mooi zal de taart vast wel worden :Y  Succes!!