1

Onderwerp: slierten uit sugarcraftgun van fondant

Ik zit te klooien met de sugarcraftgun en fondant  :mad: .
Ik wil witte slierten maken (voor een slinger zeg maar), gebruik het middelste rondje van de dics.
Het is voor een dummy dus ik gebruik fondant.
Maar ik krijg het er bijna niet uitgeperst  :nooo !!
De staaf zit helemaal vol, ik druk en druk maar er komt maar heel langzaam een iniemienie sliert uit.

Doe ik iets niet goed?
Moet ik tylose gebruiken of juist iets anders?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

Re: slierten uit sugarcraftgun van fondant

heb je het even doorgekneed? niet al te vol doen, het eerste stuk vind ik het lastigste!

liefs marieke

3

Je moet niet op de sugargun drukken maar knijpen... misschien dat er dan meer uit komt.
Je kan ook een beetje crisco gebruiken, dat helpt ook.

Succes!

doorgekneed, :Y

crisco,  :Y

ik bedoelde ook knijpen  ;)

het werkt allemaal niet  :nooo

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

5

Alexandra13 schreef:

Je moet niet op de sugargun drukken maar knijpen... misschien dat er dan meer uit komt.

:lol: :lol: :lol:

Ik zie het voor me :D dat iemand vol overgave op dat knopje duwt :D

Maar ik denk dat slagroomtoefje dat al wel wist O-)

Dat van de crisco is een goede tip. Dat doe ik ook als het te stug is. Of heel even in de magnetron. Als het wat warmer si gaat het ook soepeler.

Succes :thumb:

If life gives you lemons, make lemonade

6

slagroomtoefje schreef:

doorgekneed, :Y

crisco,  :Y

ik bedoelde ook knijpen  ;)

het werkt allemaal niet  :nooo

Je man vragen om te knijpen O-) :D

If life gives you lemons, make lemonade

7

Meer crisco erdoor

Groetjes, Elly

8

heb je marsepein in huis? misschien daarmee proberen.. dat valt er zo uit in een mooie sliert. fondant krijg ik ook niet voor elkaar.

Cecie schreef:

Je man vragen om te knijpen O-) :D

Nou mijn sterke held krijgt er nog kleinere slierten uit dan ik  :lol:   :lol: .

Hoewel ik sinds vanmiddag weer chocobruin ben, doe ik vast iets ontzettend doms. Het lukt gewoon niet, zelfs niet na verwarmen (waarbij ik bijna mijn vinger verbrandde  :o ).

Ik heb nog witte marsepein liggen, ga dat eens proberen.
Eens kijken of het aan mijn knijpkunsten ligt.

Het zijn dus slierten van marsepein geworden, dat vloog echt uit de gun.
Fondant en ik..... :nooo .....

Chantal bedankt voor de tip!

11

Niet alleen jij en fondant hoor, ik krijg het met fondant ook niet voor elkaar, wel met marsepein. Dacht al dat mijn sugargun niet goed was.

Groetjes Eline

12

[move]---> decoreren

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

wat ik doe is 5 a 10 sec in de magnetron doen , je fondant niet de sugargun  :P , en ik gebruik mijn pak sprak dan weet ik zeker dat het goed gaat. maar niet te feel spray een klein klein beetje is genoeg. als je fondat is opgewarmt kan je het in d gun doen. dan gaat het bijna vanzelf. suc6

gr's
Hiba

tipsytaartje schreef:

[move]---> decoreren

Huh...hoezo dan? Het is een vraag over fondant en hoe daar mee te werken?

15

Ooohhh, ik heb dat probleem ook altijd en bijna daarom een hekel aan het apparaat, terwijl het me zo handig lijkt. Ik gebruik ook veel crisco en verwarm. Het gekke is dat sommige kleuren veel soepeler zijn en wel makkelijk eruit komen.

En nu lees ik dat het met marsepein heel makkelijk gaat?  :grr:  Had ik me dat toch even eerder geweten (gelukkig heb ik het ding net niet uit het raam gegooid haha). Ik zou denken dat het met marsepein nóg veel lastiger gaat, maar de volgende keer ga ik dat dus zeker proberen! Dus thanks voor de tip!

Oh ja, soms werken spuitjes (van de apotheek) ook prima... Spotgoedkoop en je hoeft ze niet schoon te maken.

Elke dag is een feestje, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

16 Laatst bewerkt door Ottolien (03-04-2010 14:51)

Ik had ook altijd ruzie met m'n sugargun. Tot hij uit elkaar is gevallen ;)
Ik heb de plaatjes (die vierkantjes bij de veer) eens goed schoon gemaakt, vooral de binnenkant van de rondjes daar zaten nog wat ijzer vezels van het boren denk ik, en netjes recht op elkaar gelegd. Toen de boel weer in elkaar gezet (ja, ik ben iemand die er gewoon een beschrijving bij heeft hoe je dat ding weer in elkaar zet O-) ).
Je voelt het verschil. Hij heeft nu niet meer dat "kras" geluid en alles komt er nu soepel en vlot uit. Ook fondant. Ook leeg hoor en voel je verschil met voor het uit elkaar halen.

En nu ben ik dus ook eindelijk happy en dikke vriendjes met mijn sugargun :Y  :Y  :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

17

Andrea82 schreef:

Oh ja, soms werken spuitjes (van de apotheek) ook prima... Spotgoedkoop en je hoeft ze niet schoon te maken.

Deze tip werkt bij mij super! Moet alleen wel kleine beetjes fondant gebruiken. Bij opnieuw opwarmen van het gebruikte fondant, wordt de kleur donkerder. En het hardt erg snel. Dus snel werken. Maar ik heb slierten!  :D

18

ik leg hem 0ok 5 sec in de magnetron helpt goed.