1

Onderwerp: Gelatine in de vullingen

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de vullingen. Ik zie dat er bijna in alle vullingen gelatine zit. Ik zelf eet geen gelatine en ben eigenlijk wel benieuwd wat er zal gebeuren als ik het er niet in doe? Heeft er iemand enig idee hierover? Heeft iemand het ook zonder gelatine geprobeerd?

Gr,

MK

2

Re: Gelatine in de vullingen

Ik zou het gewoon vervangen met agar agar.  Overigens zijn er ook voldoende vullingen waar geen gelatine in wordt gebruikt, de recepten met gelatine heb ik zelf nog niet geprobeerd (eet zelf ook geen gelatine), maar bij de recepten waar je de vloeistof verwarmt moet het volgens mij geen probleem zijn.  Agar agar kun je alleen gebruiken als je het mee kan verwarmen.  Te koop bij de natuurwinkel of de toko.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

3

gelatine zorgt voor de stevigheid. In veel recepten is je mouse etc. anders te slap en loopt het gelijk je taart uit...
Niet in alle recepten zit gelatine hoor. Als je geen gelatine wil zou ik gewoon een andere vulling kiezen...

4

ik ben taarten gaan maken zodat ik zeker weet dat er geen gelantine in zit.

agaragar is een goede vervanger idd. goed stijfgeklopte slagroom met bokkenpootjes...geen gelantine nodig hoor  :P

Let them eat cake
http://annettes.tk/

5

Bedankt allemaal,

Ja er zijn vullingen zonder gelatine die heb ik wel gezien..
maar de vullingen met aardbeien en bosvruchten enzo die zijn wel met gelatine, en dat zijn net de smaken die ik het lekkerst vindt  :o  vandaar dat ik het vroeg.

Thnx trouwens, ik zal agaragar gaan proberen. Is dat in een poedervorm ofzo? En hoe kan ik de hoeveelheid bepalen?

gr.

6

Waarom gebruiken jullie geen gelatine als ik vragen mag ?

7

Geloofsovertuiging.. van mijn geloof mag ik geen gelatine omdat er huid of beenderen van een varken in zit..

8

Ik ben vegetariër en vind het idee van gemalen botten in mijn taart sowieso gewoon vies.  In taart horen geen onderdelen van een dier naar mijn idee...  Maar goed dat is voor iedereen om voor zichzelf te bepalen.

Agar agar is inderdaad verkrijgbaar in poedervorm, op de verpakking staat wel hoeveel je moet gebruiken per hoeveelheid vloeistof.

Groetjes, Nienke
Learning from every cake

9

EverLearn schreef:

Ik ben vegetariër en vind het idee van gemalen botten in mijn taart sowieso gewoon vies.  In taart horen geen onderdelen van een dier naar mijn idee...  Maar goed dat is voor iedereen om voor zichzelf te bepalen.

.

DITO  O-)

Let them eat cake
http://annettes.tk/