Onderwerp: Hoe hagelslag of nootjes aan de zijkant taart??

Hoe doen jullie dat nu het makkelijkst? Ik heb een partij staan klooien vanmorgen!! Ppffff....

Ik lees graag jullie tips, ik had trouwens mijn taart rondgedraaid door de hagelslag, het zat er wel maar vraag niet hoe...  :s  :lol:

Groetjes Marielle

2

Re: Hoe hagelslag of nootjes aan de zijkant taart??

Ik duw het met een taartkarton tegen de zijkant.. dus een beetje op t karton leggen en dan er tegen aan doen.. tis even werk maar wel t mooiste resultaat vind ik..

Met de hand gaat ook prima, maar dat geeft wat meer rotzooi :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

taart in je ene hand, spul voor de zijkant in je andere hand, taart draaien hand ertegenaan...

Nou bedankt voor alle tips!! Zal allicht beter gaan zoals ik het vanmorgen deed!!  :s  ;)

Groetjes Marielle

6

Het blijft een lastig klusje maar wat ook goed kan:

Hagelslag/Nogatine op een baan van zilverfolie strooien.

Bovenkant van de taart nog niet afsmeren. Pak de taart tussen je twee handen (een hand op de bovenkant andere op de onderkant) en rol hem zo over de hagelslag/nogatine.
Het zit er dan mooi op. En dan werk ik de bovenkant af en doe bij de rand mooie toefjes slagroom!

Op deze manier zit het mooi op de taart en mijn keuken blijft een stuk schoner!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

Dat lukt bij mij alleen met kleine taartjes, niet met de grotere ( ik heb kleine handen) Maar ik zet de taart op het taartrooster van de oven met een bakblik van de oven eronder. Dan met de hand er tegen aan doen, wat niet blijft zitten valt op de bakplaat.

Christine.