1

Onderwerp: Biscuit valt uit elkaar.

Ik heb afgelopen zondag een biscuit gemaakt. Perfect! En dat voor de eerste keer...
Nu heb ik vanavond weer een biscuit gemaakt... maar op de bovenkant zijn nu 2 stukjes biscuit losgelaten. Zo'n 2 á 3 cm diep. Kan ik biscuit deze nu nog wel gebruiken?
En er zitten luchtgaten in. Ook (toen hij in de bakvorm zat) was hij nog ietswat vochtig als ik er een ijzerenpin in stak.
Nu niet meer nu hij eruit is.

Wat kan ik hier nog mee? Zaterdag wordt mijn zoontje 2 en daarvoor wil ik een mooie taart bakken.. maar ja, dan moet de fundering natuurlijk wel goed zijn..

Ik hoop op jullie reacties. Groetjes!

Re: Biscuit valt uit elkaar.

hoihoi

heb je de mix na het draaien op stand 1 nalaten draaien?
dat wil ook nog helpen voor de luchtbellen, en ik geef het blik alsie gevuld is een kledder op het aanrechtblad deze tip had ik ook van iemand gekregen
m.i. kan je de biscuit gewoon gebruiken hoor, beetje plakken met wat botercreme en alles komt goed,

fijne verjaardag

diaan

3

J.A van der plas schreef:

hoihoi

heb je de mix na het draaien op stand 1 nalaten draaien?
dat wil ook nog helpen voor de luchtbellen, en ik geef het blik alsie gevuld is een kledder op het aanrechtblad deze tip had ik ook van iemand gekregen
m.i. kan je de biscuit gewoon gebruiken hoor, beetje plakken met wat botercreme en alles komt goed,

fijne verjaardag

diaan

Ja ik heb hem wel laten draaien op stand 1 maar voor maar 1 min. Ik heb hem ook nog 1 min. op de middelste stand laten draaien..
En dat is ook een goed tip. Op de aanrechtblad een kledder geven.
Bedankt voor je reactie! Ik ga nu voor de zekerheid een nieuwe maken, en dan ga ik kiezen...  :)

4

Als er ook resten van je kapsel aan de ijzeren pin zijn blijven hangen dan was hij nog niet goed gaar. Omdat je zegt dat hij vochtig was schoot me dat als eerste binnen.
Als hij wel goed is, kun je die twee stukjes er met botercreme weer aan vast 'plakken'.