1

Onderwerp: HELP mijn bak blik blijkt lek, wat nu?

Nou heb ik ook wat, blijkt mijn bak blik lek te zijn.
Wat moet ik nu doen? Mix er weer uit halen? staat
er net 5 min. in???

Zit met mijn handen in mijn haar, hoe lossen jullie
dit op?

:x  :x

2

Re: HELP mijn bak blik blijkt lek, wat nu?

ik zou het (mits je het niet erg vind om te poetsen) lekker laten staan.. misschien als het uithard dat je het dan nog een beetje goed kunt snijden.....

maar dat geeft natuurlijk wel rotzooi  :grr:

suc6

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

3

het sijpelt er heel langzaam door, ik hoop dat hij gaat stollen.
Als ik het er nu uit haal kan ik het weg gooien.

Het is gelukkig nog net niet over het randje gegaan...

Ow duim aub mee, dat ik niet de oven compleet moet gaan poetsen :lol:

Nou ja nog 50 minuten te gaan.

4

*fingers crossed*

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

5

Volgens mij hoef ik niet te poetsen :lol:

Hierbij even een foto, van 2minuten geleden;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ENBWRYC7.jpg

Zijn er nog tips om dit de volgende keer te voorkomen?

6

Ik heb ook een bakblik dat lekt (goedkope vierkante springvorm). Ik doe langs de randen bakpapier, maar dat laat ik dan iets doorlopen over de bodem. Ligt niet helemaal strak op de bodem dan, maar het gewicht van het bisquitbeslag drukt het iig voldoende naar beneden om lekken te voorkomen.

7

Ik doe altijd onder al mijn bakvormen bakpapier op het rooster; mocht het gaan overstromen of lekken, dan hoef ik in elk geval niet te poetsen...!

8

Ik doe altijd bakpapier op de bodem: bodemplaatje van de springvorm eruit halen. Hier bakpapier overheenleggen en vervolgens de ring er op klemmen. Het bakpapier steekt dan uit. Overtollig kune je wegknippen. heb je toevallig de springvorm van de blokker: Hij ziet er hetzelfde uit als die van mij.

9

djehr schreef:

Ik doe altijd bakpapier op de bodem: bodemplaatje van de springvorm eruit halen. Hier bakpapier overheenleggen en vervolgens de ring er op klemmen. Het bakpapier steekt dan uit. Overtollig kune je wegknippen. heb je toevallig de springvorm van de blokker: Hij ziet er hetzelfde uit als die van mij.

Om heel eerlijk te zijn, ik zou het niet weten.
De bakpapier tip had ik zelf ook kunnen bedenken, maar helaas niet bedacht, doe het zelf ook altijd met de kwaktaart.

Toen jullie het zijden, dacht ik wel direcht dan heb ik direcht iets onder mijn cake. Vind ik zelf ook wel handig, dan plakt hij niet meer zo aan het aanrecht of bord waar hij op ligt!!

Trouwens ik heb niet hoeven poetsen na de cake, het beslag bleek in het randje liggen. Was ik erg blij mee. Vanmorgen aangesneden en dat was al lekker :lol: Vanmiddag komen een aantal spullen binnen welke ik ge gebruiken voor de cake, heb er zoveel zin in. :thumb: Gelukkig heb ik voor binnenkort wat opdrachten, waardoor ik nog veel meer MAG bakken :D

10

Aluminiumfolie strak aan de buitenkant van het bakblik, daaroverheen plasticfolie en weer aluminiumfolie, dan kan er niks gebeuren.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

11

connie11 schreef:

daaroverheen plasticfolie en weer aluminiumfolie, dan kan er niks gebeuren.

Plasticfolie...in de oven??? Gaat dat niet vreselijk stinken/roken??