1

Onderwerp: korrelige verf

Ik heb een opdracht voor een Dolfje Weerwolfje. Nu heb ik die al eerder gemaakt maar ik vond het een ramp  :s . Het schilderen dan. De gel+alcohol werd heel erg korreligen en de alcohol in de poeder+alcohol vervloog heel erg snel. Dusten is ook geen optie. Mijn vraag is..hoe krijg ik de verf zo dat deze niet meteen opdroogt. Het moet een vervagings-effect worden.

2

Re: korrelige verf

wat voor alcohol gebruik je? Misschien moet je iets meer alcohol erdoor doen?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Water ipv alcohol kan ook hoor bij de poeders. Het droogt alleen iets minder snel, :think: maar dat is ook de bedoeling :lol:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

De alcoholflesjes uit de webshop. Via de zoekfunctie had ik ook al begrepen dat het met water ook kon, maar dan kon je marsepein weer gaan smelten. En dat is ook weer niet de bedoeling  :)

5

ik gebruik wodka. Dat gaat prima. Is misschien iets minder sterk dan die uit de hebshop? (Dus minder snel verdampt)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Mirjam5 schreef:

ik gebruik wodka. Dat gaat prima. Is misschien iets minder sterk dan die uit de hebshop? (Dus minder snel verdampt)

Daar heb ik ook over gelezen. Ga het eens uitproberen... :)

7

ik gebruik eigenlijk altijd water (van Annelies geleerd ;)). Dat droogt minder snel, wat jij dus wilt, en werkt verder prima!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me