1

Onderwerp: Verschil fondant en marsepein

Ik begrijp het inhoudelijke verschil (de ene van suiker en de ander van amandelen gemaakt), maar ik bedoel meer in de verwerking ervan. Wat is daarin nu het verschil tussen fondant en marsepein?
Ik gebruik eigenlijk altijd marsepein, maar vraag me bijvoorbeeld af of fondant makkelijker uitrolt dan marsepein. Of het minder scheurt?
En ik ben van plan om een grote strik te gaan maken bij mijn volgende taart en heb gelezen dat je die het beste van fondant kan maken omdat dit hard wordt. Is dit waar?

Wie kan mijn vragen beantwoorden?

Groetjes Bianca

2

Re: Verschil fondant en marsepein

Fondant vind ik een stuk soepeler en is makkelijker uit te rollen. Marsepein kan nogal stug en stevig zijn. Ik heb van de week ook een strik gemaakt en heb dit ook van fondant gemaakt. Daar heb ik wel tylose door gedaan, dan wordt hij iets stugger en wordt hij hard.

Heb trouwens gehoord dat niet alle fondant hard wordt.

Maar leuk weer iemand uit de buurt die taarten maakt.

3

Het is heel persoonlijk of iemand fondant of marsepein prettiger vindt werken. Gewoon uitproberen dus. Strikken idd van fondant met tylose!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Samantha975 schreef:

Fondant vind ik een stuk soepeler en is makkelijker uit te rollen. Marsepein kan nogal stug en stevig zijn. 

Maar leuk weer iemand uit de buurt die taarten maakt.

Toch maar eens proberen dan denk ik.
Inderdaad grappig te zien dat je ook uit hhw komt. Ik ben nog maar net begonnen hoor en rommel nog maar wat aan. Maar ben er al wel helemaal bezeten van en wil nu elke dag wel iets bakken. Ik zoek ook naar leuke gelegenheden om maar een taart te kunnen bakken  :D

Groetjes Bianca

5

Alysha schreef:

Maar ben er al wel helemaal bezeten van en wil nu elke dag wel iets bakken. Ik zoek ook naar leuke gelegenheden om maar een taart te kunnen bakken  :D

Haha jij ook al... Ik bak ook nog niet zo lang