Onderwerp: boetseersels altijd eetbaar
2 vraagjes, als jullie iets boetseren is dat dan altijd eetbaar of niet ?
als je het eetbaar wil hebben wat kun je dan het best gebruiken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » boetseersels altijd eetbaar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
2 vraagjes, als jullie iets boetseren is dat dan altijd eetbaar of niet ?
als je het eetbaar wil hebben wat kun je dan het best gebruiken?
Mijn boetseersels zijn eetbaar. Om te verbinden gebruik ik ongekookte spaghetti, geen tandenstokers of zo. Ik maak ze met Bakels fondant. Maar meestal worden ze niet opgegeten, het is wel een hele mond vol fondant...
Mijn zoon eet meestal de marsepeinen figuurtjes op. Decoraties die met fondant+tylose gemaakt zijn worden vaak niet opgegeten. Of eigenlijk helemaal niet.....
mn moeder is gek op marsepein dus als ik poppetjes maak zorg ik meestal dat ze ze op kan eten...
Voor kinderen zou ik de boetseersels altijd eetbaar maken (liefst van marsepein), maar de "ouderen" willen het graag bewaren, dus daar kun je gerust zoveel tylose in doen als je wilt.
Voor kinderen zou ik de boetseersels altijd eetbaar maken (liefst van marsepein), maar de "ouderen" willen het graag bewaren, dus daar kun je gerust zoveel tylose in doen als je wilt.
mag ik vragen waarom ze dan het beste van marsepein kunnen zijn? Mijn ervaring is nl.dat kinderen fondant lekkerder vinden dan marsepein.
Ik ken juist veel kinderen die marsepein lekkerder vinden. Ik werk niet graag met fondant, alleen voor decoraties die hard moeten worden. Marsepein is iets steviger, vind ik.
Ik ken juist veel kinderen die marsepein lekkerder vinden. Ik werk niet graag met fondant, alleen voor decoraties die hard moeten worden. Marsepein is iets steviger, vind ik.
blijkt maar weer eens hoe smaken kunnen verschillen. Maar qua houdbaarheid maakt het toch niet uit, marsepein of fondant? Of zit ik er nu helemaal naast?
Annelies schreef:Voor kinderen zou ik de boetseersels altijd eetbaar maken (liefst van marsepein), maar de "ouderen" willen het graag bewaren, dus daar kun je gerust zoveel tylose in doen als je wilt.
mag ik vragen waarom ze dan het beste van marsepein kunnen zijn? Mijn ervaring is nl.dat kinderen fondant lekkerder vinden dan marsepein.
Ik denk omdat er door fondant altijd tylose moet als je gaat boetseren (anders stort het in elkaar), en dan wordt het keihard en niet echt lekker. Marsepein blijft zacht en is nog goed eetbaar
Mijn boetseersels zijn eetbaar. Om te verbinden gebruik ik ongekookte spaghetti, geen tandenstokers of zo. Ik maak ze met Bakels fondant. Maar meestal worden ze niet opgegeten, het is wel een hele mond vol fondant...
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen ongekookte spaghetti en tandenstokers; beide niet te vreten:), dan kan je net zo goed voor tandenstokers gaan!
Biggeltaart schreef:Mijn boetseersels zijn eetbaar. Om te verbinden gebruik ik ongekookte spaghetti, geen tandenstokers of zo. Ik maak ze met Bakels fondant. Maar meestal worden ze niet opgegeten, het is wel een hele mond vol fondant...
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen ongekookte spaghetti en tandenstokers; beide niet te vreten:), dan kan je net zo goed voor tandenstokers gaan!
Ja, klopt. En die zijn ook nog steviger.
Esther68 schreef:Ik ken juist veel kinderen die marsepein lekkerder vinden. Ik werk niet graag met fondant, alleen voor decoraties die hard moeten worden. Marsepein is iets steviger, vind ik.
blijkt maar weer eens hoe smaken kunnen verschillen.
Maar qua houdbaarheid maakt het toch niet uit, marsepein of fondant? Of zit ik er nu helemaal naast?
Ik heb bijna geen fondant in huis. Maar volgens mij maakt het idd niet veel uit qua houdbaarheid. Al droogt bij mij de fondant wel eerder op dan de marsepein.
als ik alles een beetje begrijp .Is marsepijn beter als je het eetbaar wil houden .omdat daar geen tylose door heen gaat en het toch niet instort. bedankt voor jullie reacties
Ik vind sowieso marsepein beter eetbaarder (lees: lekkerder ) dan fondant. Fondant vind ik echt niet lekker
n je marsepijm met een beetje tylose wel eten dan?
yakefrank schreef:Biggeltaart schreef:Mijn boetseersels zijn eetbaar. Om te verbinden gebruik ik ongekookte spaghetti, geen tandenstokers of zo. Ik maak ze met Bakels fondant. Maar meestal worden ze niet opgegeten, het is wel een hele mond vol fondant...
Ja, klopt. En die zijn ook nog steviger.
Spaghetti is verteerbaar, en tandenstokers niet. Dat is de reden dat er spaghetti wordt gebruikt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » boetseersels altijd eetbaar