Onderwerp: Pompoen kapsel
help,
misschien heb ik niet goed gezocht maar heeft iemand een how to of tips hoe ik een kapsel in de vorm van een pompoen krijg?
Ik heb op internet een foto gezien maar weet niet of ik deze hier mag plaatsen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Pompoen kapsel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
help,
misschien heb ik niet goed gezocht maar heeft iemand een how to of tips hoe ik een kapsel in de vorm van een pompoen krijg?
Ik heb op internet een foto gezien maar weet niet of ik deze hier mag plaatsen?
Ja, dat staat in de MJAM taart, herfst 2010. Weet niet of hij op internet staat. Misschien kan iemand hem voor je inscannen.
ow dank je wel , wat toevallig
Ik ben alleen bang dat als ik de Mjam nu moet gaan bestellen dat ik hem zaterdag niet in huis zal hebben
Ik heb er toevallig van de week een gemaakt en heb hiervoor de blanda bakvorm (ikea) gebruikt, heb dus eigenlijk 2 kapsels gebakken en deze met de platte kant op elkaar gelegd, in model gesneden en gevuld, afgesmeerd en bekleed.
Ik heb van de onderste halve bol het topje afgesneden zodat hij niet omrolde, van de bovenste halve bol ook omdat een pompoen bij de steel iets ingedeukt is zeg maar
Dan de bollen weer op elkaar leggen en met een mesje van boven naar beneden een stukje wegsnijden zodat straks als je hem bekleed de "groeven" (tja hoe noem je dat ) duidelijk zichtbaar zijn. vervolgens heb ik hem in lagen gesneden en gevuld, afgesmeerd en bekleed net zoals je met een "gewone" taart zou doen.
@ purk djw. wat een mooie taarten!
Mag ik je zOMAar Ideetje met de aardbeitjes gebruiken?
dankjewel en natuurlijk mag je dat gebruiken
Ik heb mijn berichtje hierboven nog wat aangepast en geprobeerd wat duidelijker uit te leggen.
succes met je pompoen hè
Ik heb er toevallig van de week een gemaakt en heb hiervoor de blanda bakvorm (ikea) gebruikt, heb dus eigenlijk 2 kapsels gebakken en deze met de platte kant op elkaar gelegd, in model gesneden en gevuld, afgesmeerd en bekleed.
Ik heb van de onderste halve bol het topje afgesneden zodat hij niet omrolde, van de bovenste halve bol ook omdat een pompoen bij de steel iets ingedeukt is zeg maar
![]()
Dan de bollen weer op elkaar leggen en met een mesje van boven naar beneden een stukje wegsnijden zodat straks als je hem bekleed de "groeven" (tja hoe noem je dat) duidelijk zichtbaar zijn. vervolgens heb ik hem in lagen gesneden en gevuld, afgesmeerd en bekleed net zoals je met een "gewone" taart zou doen.
Die pompoen is echt heel erg leuk . Maar je gebruikt dus biscuitmix?
Die pompoen is echt heel erg leuk
. Maar je gebruikt dus biscuitmix?
ik heb idd gewoon biscuitmix gebruikt, wanneer je hem van cake maakt zal hij waarschijnlijk wel wat makkelijker in vorm te snijden zijn omdat dat steviger is, maar moet zeggen dat het eigenlijk met biscuit ook echt niet tegen gevallen is.
Ja, dat staat in de MJAM taart, herfst 2010. Weet niet of hij op internet staat. Misschien kan iemand hem voor je inscannen.
als dat maar niet via hier gaat, dus niet op internet zetten en hier linken. Het forum biedt niet de mogelijkheid tot schending van copyright, zeker omdat de oprichters ook nog eens mensen zijn die hier lid zijn.
Ik heb hem inmiddels besteld en kan hem op haan halen
Is veel leuker om het boek te hebben.. Ga me meteen abboneren.
Tnx voor jullie tips!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Pompoen kapsel