1

Onderwerp: biscuit sponzig aan de binnenkant HELP

hallo!

mmm.... alles ging ook te goed om waar te zijn voor zo'n eerste keer!

Ik heb me biscuit denk ik te vroeg uit de oven gehaald terwijl de naald er goed uit zag!

Nu word het een beetje lastig om hem open te snijden om te vullen...
heeft iemand tips voor mij??

groetjes!

2

Re: biscuit sponzig aan de binnenkant HELP

Volgens mij hoort een biscuit sponzig en veerkrachtig te zijn. Maar weet natuurlijk niet wat jij bedoelt met sponzig.

En een naald in de biscuit heeft geen zin, hij is namelijk erg luchtig en komt er altijd schoon uit (heb ik begrepen, ben dus gestopt met prikken).

Als ik jou was zou ik hem eerst goed af laten koelen en vervolgens open snijden, dan kan je pas echt zien of hij goed gelukt is.

3

Hoelang heb je hem in de oven gehad en welke maat bakpan had je?
het klinkt inderdaad alsof hij nog niet helemaal gaar was van binnen...
Een sateprikker helpt wel hoor. Je moet er wel even aan voelen of hij ook écht droog is als hij dat nog niet helemaal is moet hij langer anders gewoon eruit halen.

Als ik jou was zou ik deze eerst snijden als hij inderdaad niet gaar blijkt te zij gewoon een nieuwe bakken...

4

tja.... hij is een beetje klef haha... nou ga hem proberen open te snijden want hij is al vanaf 5 uur aan het afkoelen dus dat moet nu wel goed zijn!

dankje!

5

JOEPIE GELUKT...... dank jullie wel!! voor de hulp!!

6

En hoe is hij aan de binnekant?
Is hij wel gaar? Het is wel vaker hoor dat je het bovenste laagje eraf moet snijden omdat hij nog net niet helemaal gaar is ;)
Veel succes verder met je taartje! :D