1

Onderwerp: Uit de oven!!

Wat kan ik het beste doen als me cake uit de oven kom...

eerst afkoelen dan het blik eraf?
Wanneer kun je gaan vullen??

groetjes!

Re: Uit de oven!!

tsja, daar zijn de meningen over verdeelt. ik haal hem er direct uit.
vullen als hij is afgekoeld :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Storten uit de vorm op een rooster en dan helemaal (ECHT HELEMAAL) af laten koelen. Dan pas snijden en vullen.

4

Je moet je cake (of biscuit) even iets laten afkoelen en dan storten op een rooster.

Vullen moet je pas doen als je cake echt helemaal is afgekoeld :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Tje, ik dacht al snel te zijn, maar ik was nummer 3 :(

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje, en ik hoop dat iemand mij snel kan helpen. Moet namelijk voor morgen een taart maken en het wil niet lukken. Ik heb al vaker een taart gemaakt maar nog nooit zon grote. Ik heb een blanda schaal van 28cm. Ik heb net de cake in de oven gehad, heb hem er langer ingehad dan normaal. Op de verpakking staat 30-35 min. Maar na 45 min was hij nog niet gaar vanbinnen. Na 70 min kwam mijn stokje er droog uit. Ik ging er vanuit dat de cake klaar was. Nu heb ik hem net doorgesneden en nu is de bovenkant van de taart ( de onderkant wanneer hij nog in de vorm zit) gewoon net zo als rubber. Heb ik hem dan te lang of te kort in de oven gehad? Weet iemand van jullie hoe lang je deze taart in de oven moet houden?

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Mellanie.

ik weet niet of je hier wat aan hebt:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=61730

groetjes Tirza     

8

Hoi Tirza,

Dank je wel. Ik ben net al bij de taart winkel bij mij in de buurt geweest, en die gaven aan dat mijn vorm waarschijnlijk te groot was. Maar ja, die heb ik wel nodig anders heb ik niet genoeg stukken taart voor iedereen. Heb nu een metalen dingetje mee gekregen die ik onder in de vormmoet doen wat de warmte meer door de hele vorm zou gaan geleiden. Nu dus maar weer opnieuw proberen, en kijken of het nu wel goed gaat. En anders had ze nog de tip om de cake in repen te snijden en dan huishoudfolie in de vorm te doen, daar de repen cake in te vormen, dan vullen met de vulling, weer wat lagen cake weer een vulling en dan proberen om de onderkant heel te houden en die in zijn geheel er over heen te leggen even in de koelkast. Daarna kun je hem zo uit de vorm halen en afsmeren met botercreme. Als je de taart dan in stukken snijdt heb je een heel apart gezicht met al die stukken cake. Als deze niet lukt dan moet ik het zo maar proberen.

Maar iig bedankt voor het mee denken.

Groetjes Mellanie.

hmmz.... komt me bekend voor....woon je bij mij in de buurt/stad???  O-)

groetjes Tirza