1

Onderwerp: Cupcakes step by step

Hallo

Mijn dochtertje mag bijna haar 1ste verjaardag vieren en ik had het idee om zelfs iets leuks origineel te bakken.

Cupcakes vind ik ideaal, aangezien er veel kindjes aanwezig zullen zijn op het feestje.

Maar ik heb hier totaal geen ervaring mee, heb dit nog nooit gedaan en ik weet totaal niet hoe ik eraan moet beginnen.

Kan iemand helpen aub.

Alvast bedankt!
;)

2

Re: Cupcakes step by step

grappig, mijn dochtertje is ook bijna jarig, ook 1 jaar en dan wel morgen!
Ik heb een Nijntjestaart gemaakt (die moet ik nog even op de foto zetten, is nog niet helemaal klaar en dan zet ik 'm hier bij de parade) en ook cc's voor de kinderen die komen. Ik heb cc's gebakken en een rose marsepein rondje erop gelegd (als je nog geen matrialen hebt kan je een glas gebruiken om een mooi rondje uit te steken. dan heb ik er een lollie in gestoken (vinden de kids helemaal lekker!) en daar bloemblaadjes ondergedaan. Of liever gezegd; eerst een bloem uitgestoken en daar het lolliestokje in gestoken zodat de blaadjes onder de lollie komen te zitten zeg maar.
Zo hebben ze een cakeje maar ook meteen een lollie, tja welk kind wil dat nou niet?! ;)

Ik heb ook nog biscuitjes waar ik marsepein op doe(rose) en een wit strikje erop leg. Die leg ik op schaal erbij. Heel simpel maar alles bij elkaar ziet het er vaak erg schattig uit!!

Hopelijk heb je er wat aan. Succes en een hele fijne verjaardag alvast!!!! :thumb:

3 Laatst bewerkt door djehr (14-10-2010 12:55)

Ik weet niet waar je precies hulp bij nodig hebt maar hier een aar tips.
Zorg dat je een muffin vorm hebt (kun je kopen bij xenos en blokker, etc) en cupcake papiertjes. Die zijn bij dezelfde winkels te kopen.

je kunt cupcakes bakken met de mix van funcakes (te koop bij de webshop of een taartwinkeltje bij je in de buurt) of je kunt het recept hiet op de website gebruiken, bijvoorbeeld deze: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/9 … Bakery%29/

Toen ik nog niet op het forum zat maakte ik cupcakes gewoon met het beslag voor cake. Dus dat kan ook.
Bak de cupcakes volgens het recept en laat ze dan afkoelen.

Om ze te versieren steek je eerst een rondje uit ter grootte van de cupcake. Dat rondje leg je op de cupcake. Als het niet blijhft plakken kun je bijvoorbeel een klein beetje jam over je cupcake smeren en dan de marsepein of fondant er op plakken. En daarna is het aan jou om te versieren. Als je de zoekfunctie gebruikt dan kun je heel veel inspiratie halen uit de cupcakes die gemaakt zijn. Je hoeft het niet ingewikkeld te doen om er iets leuks van te maken:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-87GRWDGN.jpg

4

Hoi

Bedankt voor jullie berichtjes.

Wat een mooie foto ... die zijn super!!

Ik bedoelde dus eigenlijk dat ik een cursus 'cupcakes voor dummies'  :o 
Zoals bijvoorbeeld: voor het bakken, doen jullie het deeg in de papieren cups of in kleine bakvormpjes?

Ik moet nog alles kopen, want heb het nog niet eerder gedaan!

ing: super dat jouw dochtertje ook jarig is! Ik ben benieuwd naar je foto!!

;)

5

Nou hier dan cupcakes for dummies:
1) haal boter en eieren uit de koelkast
2) verwarm de oven voor (even kijken op de verpakking)
3) maak het beslag, van cakemix of cupcakemix. Beide kan. Volg de instructies op de verpakking
4) doe de papieren vormpjes (caisses) in de cupcake vorm (12 cupcakes tegelijk)
5) vul dez vormpjes voor 2/3 met beslag
6) zet ze in de oven en bak volgens de verpakking
7) even erin prikken met een sate prikker om te kijken of ze gaar zijn
8) gaar? dan uit de oven en af laten koelen uit de bakvorm op een rooster
9) evt. vullen en dan versieren!

6

Bedankt!
Ik heb zopas mijn allereerste benodigdheden besteld, ik hoop dat het lukt!!
Ik heb nog een kleine maand om te oefenen.  ;)

7

Dat wordt misschien wel heel veel cupcakes eten! Je kunt ze ook omtoveren tot cake pops als je ze niet meer op wilt eten. Maar dat is voor een volgend keer..  ;)