Onderwerp: 2e taartje
Hallo allemaal
Hier mijn 2e taartje voor de verjaardag van mijn grote mannetje
Het lukte allemaal niet echt. Het was wel warm die dag en vooral in huis.
De botercreme 1:1 was echt zo vreselijk zacht er was niet mee te werken, heb er nog van allebei wat extra bijgedaan maar het mocht niet baten, nog wat langer in de koelkast ook niet beter geworden.
De biscuit was wel goed gelukt, alleen hoger uit gekomen. Ik had een springvorm van 28 cm en had de inhoudt van een 30cm genomen.
De vorige keer was hij lager uit gekomen, maar weet nu dat het aan het afbreken van de garde kop lag, later een nieuwe gekregen en ja het resultaat dat het biscuit er boven uit kwam en ik had niet verhoogd met bakpapier, maar het is goed gegaan.
Had alleen een soort bult op de bovenkant en toen ik prikte op het einde zakte dat in en zat er ook nog wat ongaar beslag dus nog wat langer gedaan.
Is het beter om voortaan als ik luchtbellen zie die dan meteen door te prikken.??
Ik durfde de oven tussendoor niet open te doen, was bang dat het biscuit zou inzakken.
Verder wilde ik er wat anders van maken, maar door tijdgebrek en mijn zoontje die graag veel aandacht vraagt
is dat niet gelukt. volgende keer beter.
Het was ook om het marsefond van de vorige keer op te maken toen mijn zoontje jarig was, ze zijn allebei in september jarig.
Het was ook om weer te oefenen aangezien ik het bekleden nog niet echt onder de knie heb, maar het marsefond scheurde weer en ik had van allebei genoeg om de taart met allebei voor de helft te bekleden.
Alleen doordat het scheurde moest ik er een extra strookje overheen doen die aan 1 kant een beetje los bleef zitten.
Maar goed hij was gevuld met verse slagroom en verse aardbeien en met een laag banketbakkersroom, en hij was erg lekker.
Tips van jullie zijn zeer welkom
groetjes allemaal