1

Onderwerp: Royal Icing zonder knoeien?

Hallo!

Ik heb gisteren in de cc vorm van Ikea cc'tjes gebakken.
Onderkant uitgestoken met een kleine ring uitsteker, zo had ik paddestoeltjes.
Pootjes wit, dakje rood, en witte stippen. Hartstikke lief vind ik ze.

Zou ze alleen graag strakker zien. En bv geen vingerafdruk in de andere kleur dan waar ik mee bezig ben.
Heb ze tussentijds wel laten drogen.
Ook de pootjes werden niet helemaal wit, zie nog stukjes cc hier en daar (icing is op andere plekken wel wit genoeg dus dekking is ok).
Rood zit er mooi strak op (later dan vingerafdruk).

Vraag: hoe houden jullie die dingen vast zodat ze strak worden en je niet de andere kleur weer belemmerd?

Hihi...thanks!

2

Re: Royal Icing zonder knoeien?

heb je hier toevallig foto's van? ik ben wel nieuwschierig :-)

N-Joy Cakes

3

zal ze ff maken...moment

4

Gemaakt.
Ik heb de cc's gemaakt om te kijken hoe ze uit de vorm kwamen, mijn zoontje wil cc's trakteren.
Toen ik dat wist dacht ik, kan ik hiermee de paddestoelen wel testen die ik nog eens wilde maken...dus ff snel snel omdat ik ze nu niet ga gebruiken. Dat zie je bv aan de witte stippen. Had het rood even moeten laten drogen voor ik de stippen erop deed. Maar als je er een beetje geduld bij doet, kunnen ze best leuk worden denk ik ;-)

Komen ze:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RI33DLLV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HYKXYMJG.jpg

5

heb je hier geen chocolade tang voor?? (om de stammetjes te dopen bijv.). Bij Casa (in België) heb ik gisteren 4 doseerflesjes gekocht..daar knoei je denk ik ook niet zo snel mee en er zaten ook gelijk 4 verschillende spuitmondjes op. Voor oneffenheid...2 x dippen ipv. 1 x?

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

Judy,

Knijptang zat ik ook aan te denken ja...

En een portie geduld...hopelijk verkopen ze dat ook ergens...om de een of andere manier loopt het altijd uit op: ff snel...

7

idd veel geduld en goed laten uitharden.
aangezien ik dat ook niet heb wordt het bij mij ook altijd een knoeiboeltje hahaha

N-Joy Cakes

8

hahaha Niq, zou t dan nooit goed komen  :think: ?
Erg he? Geen geduld, en achteraf baal ik dan...

9

ja precies hihi

nou moet ik zeggen dat mijn zoontje er weinig moeite mee heb als er iets met RI mislukt want hij snoept het maar al te graag op  :P

zo wil nog steeds een keer een tiara met Ri maken maar durf gewoon niet. ben bang dat het in duizend stukjes breekt

N-Joy Cakes

10

Hihi...ik zou gaan gooien...koop je een speelgoed tiara..ben je er ook  *D . Nee, is toch minder leuk  :(

Zou willen dat je het per kg kon kopen in de hebshop...geduld...