1

Onderwerp: Vraagje: Kun je ook gesmolten bonbonbloc in botercreme verwerken?

Dames,

zijn nog niet zo thuis in de vullingen, hebben tot nu toe botercreme en jam gebruikt, maar willen wat anders proberen.

Kan ik ook gesmolten bon bon bloc praline door de  1:1 botercreme heen roeren en deze vervolgens als vulling gebruiken of moet het echt met slagroom en versteviger?

Smeren jullie ook af met de vulling of gebruiken jullie daar weer de "normale" botercreme voor?

Ik hoor graag jullie tips!
Alvast bedankt!

2

Re: Vraagje: Kun je ook gesmolten bonbonbloc in botercreme verwerken?

Op je eerste vraag weet ik geen zeker antwoord, al denk ik dat het wel kan.

Ik smeer nooit af met de vulling, altijd met bc 1:1 omdat daar geen water in zit. Dat is nogal belangrijk, anders kan je marsepein of fondant gaan smelten. Maar als je vulling gebruikt waar geen water in zit en die wel glad gestreken kan worden, zie ik eigenlijk geen reden waarom dat niet zou kunnen! (ik kan het mis hebben hoor!)

3

Ja hoor, dat kan prima met bonbonbloc. Is ook erg lekker! Het kan ook door de mix. Afsmeren doe je bij voorkeur met 1:1, alleen eigenwijsjes gebruiken daar de mix voor.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Pooh schreef:

Ja hoor, dat kan prima met bonbonbloc. Is ook erg lekker! Het kan ook door de mix. Afsmeren doe je bij voorkeur met 1:1, alleen eigenwijsjes gebruiken daar de mix voor.

Haha, Ja afsmeren doe ik idd altijd met de 1:1, maar de vraag was meer of je daar dan ook de bon bon bloc doorheen doet, of dat je die gewoon wit laat?

Bedankt voor de reacties!!!