Onderwerp: verkleuren van fondant
Ik had een hele mooie strik gemaakt met de kleur soft pink van americolor en die is nu na 2 adgen drogen helemaal wit geworden....
Hebben meer mensen dit wel eens gehad?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » verkleuren van fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik had een hele mooie strik gemaakt met de kleur soft pink van americolor en die is nu na 2 adgen drogen helemaal wit geworden....
Hebben meer mensen dit wel eens gehad?
Nee, nog nooit gehad.
Ik heb hier restjes liggen die ongeveer een maand geleden gekleurd zijn en die zien er nog precies hetzelfde uit.
Ik heb zitten denken, maar heb geen idee hoe dat komt....
Zelf zou ik hem denk niet meer gebruiken, maar da's aan jou natuurlijk!
Groetjes, Katja
Yep, ik heb het vorige week ook gehad! Ik had de lussen (violet, wilton) klaar gezet op de aanrecht om mijn strik in elkaar te gaan zetten op een later tijdstip. En een kleine 2 uur later waren ze dus helemaal verkleurd! Denk dat het aan daglicht heeft gelegen, ze stonden niet in de zon maar toch...
De bovenkant vd lussen was verkleurd, de kant waar ze op lagen dus niet.
Heb het nog nooit eerder gehad maar ook heb ik nog niet eerder de lussen op de aanrecht gehad staan. Altijd in een kast dus weer wat geleerd...denk ik?
Klopt de onderkant was nog mooi rose. Het is voor een zwangerschapstaart dus wie weet is het een teken dat het een jochie is ha ha.
De strik zelf is blauw, de stippen erop rose. Het rare is dat de blauwe fondant nog steeds mooi van kleur is
hangt ook vanaf welke kleurstof je gebruikt
de 1 verkleurd sneller dan de ander
vooral electric colors verkleuren snel
bij het laten drogen (evt bewaren) zorgen dat het donker ligt.
dan is het probleem opgelost
Ik ga het nog een keer proberen en dan uit de zon houden .
Bedankt voor de tips.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » verkleuren van fondant