1

Onderwerp: blauwe draaktaart

deze taart heb ik diverse keren gemaakt in verschillende kleuren en nu dus in het blauw

gemaakt van een 12 en 20 cm blanda gevuld met aardbeienmouse en bbroom

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AN7CVV3E.jpg

Het meptaartje is ook gemaakt van een 12 cm blanda
gevuld met aardbeienmouse

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMJBOTNN.jpg

groet
ESter

2

Re: blauwe draaktaart

ach zo schattig :Y  mooi gedaan ook :thumb:

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

Super, ik vind hem heel leuk.

Ik heb net even in je album zitten kijken, ik vind je bruidstaart super mooi en wat kan jij goed boetseren zeg, die jungletaart :thumb:  is helemaal te gek!!!

En alvast gefeliciteerd met je verjaardag :) ik ben zelf ook van oktober vandaar dat het me opviel.

4

Madame Gâteau schreef:

Super, ik vind hem heel leuk.

Ik heb net even in je album zitten kijken, ik vind je bruidstaart super mooi en wat kan jij goed boetseren zeg, die jungletaart :thumb:  is helemaal te gek!!!

En alvast gefeliciteerd met je verjaardag :) ik ben zelf ook van oktober vandaar dat het me opviel.

Ja die jungel taart is voor mijn dochter gemaakt in sept speciaalproject haha.

Ja maandag ben ik jarig maar ik vier het op 14 nov samen met mijn man. dan maak ik voor mezelf een speciale taart :9 met VEEEEl chocolade haha

Jij ook dan alvast of al gefeliciteerd :thumb:

5

heel erg leuk gedaan !
Mag ik vragen hoe je de kop van de draak zo mooi hebt gekregen, ik zie er nml niet echt een blanda bolletje in....

het mep-taartje is ook erg schattig !

tot taarts,
celessie

6

celessie schreef:

heel erg leuk gedaan !
Mag ik vragen hoe je de kop van de draak zo mooi hebt gekregen, ik zie er nml niet echt een blanda bolletje in....

het mep-taartje is ook erg schattig !

ik heb de blanda doorgesneden (dan heb je twee halve taartjes)
een rechtop laten staan en met de ronde/bolle kant tegen zijn lijf zetten en de andere helt met de platte kant naar beneden en de bolle zijde wat de bovenkant was is dan de voorkant van zijn snuit.
Alles netjes afsmeren en mooi maken met botercreme.
Ik hoop dat dit duidelijk is uitgelegd.

7

Wat een onwijs leuke draak! En dank voor je uitleg, ik snap het helemaal (wat niet wil zeggen dat ik het ook zou kunnen maken).

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

8

Oh wat leuk, kun je mij in het kort een how-to maken? Ik heb een opdrachtje voor een drakentaart voor een achterneefje, en deze is wel erg leuk.

9

Wat een schatjes, duidelijke uitleg over hoe je het hebt gemaakt !!

10

Cashew schreef:

Oh wat leuk, kun je mij in het kort een how-to maken? Ik heb een opdrachtje voor een drakentaart voor een achterneefje, en deze is wel erg leuk.

ik heb een uitleg hierboven gezet   ;) bij een ander bericht

11

Wat een leukerd! :Y

12

Dank voor je ontwerp en how-to. Ik hem 'em vorige week gemaakt, en er hoge ogen mee gegooid!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=122167

13

heel leuk!!!

14

Ik heb deze afbeelding nu al vanaf oktober opgeslagen staan, omdat ik hem zo graag wil maken voor de verjaardag van m'n zoontje 6 febr.. :Y

Maar hoe krijg je de kop en romp zo mooi in 1 geheel bekleed??? is daar een tip of handigheidje voor?

En deze maak je zeker gelijk op de onderplaat? is anders wat lastig over te zetten denk omdat het uit 2 delen bestaat?

Sorry, misschien domme vragen maar ik ben pas net begonnen :o

15

san 1981 schreef:

Ik heb deze afbeelding nu al vanaf oktober opgeslagen staan, omdat ik hem zo graag wil maken voor de verjaardag van m'n zoontje 6 febr.. :Y

Maar hoe krijg je de kop en romp zo mooi in 1 geheel bekleed??? is daar een tip of handigheidje voor?

En deze maak je zeker gelijk op de onderplaat? is anders wat lastig over te zetten denk omdat het uit 2 delen bestaat?

Sorry, misschien domme vragen maar ik ben pas net begonnen :o

neee helemaal geen domme vragen :)

ik heb idd de taarten op het board gelegd en toen in een keer bekleed met een grote lap fondant. Ik heb kartonnetjes onder de taarten anders snijd je in het plastic :Y

veel plezier met maken!!

16

Bedankt voor je reactie!

Ik ga het gewoon proberen, vind hem echt helemaal super :Y

Is het een beetje te doen om hem in 1 keer te bekleden voor een beginner? Op zich heb ik met een gewoon bolletje geen moeite om hem strak te bekleden, maar dit lijkt me wel een stuk lastiger...

17

wat een lieverd is het, leuk gedaan, en het meptaartje wat een schatje is het geworden. :thumb:

18

Wat een superlieve draak, hij is echt leuk. En dat blauw staat hem goed.

19

san 1981 schreef:

Bedankt voor je reactie!

Is het een beetje te doen om hem in 1 keer te bekleden voor een beginner? Op zich heb ik met een gewoon bolletje geen moeite om hem strak te bekleden, maar dit lijkt me wel een stuk lastiger...

Als je zorgt dat de botercreme mooi strak is (of niet te koud is), dan is het goed te doen. Ik had de draak vrijwel meteen goed strak bekleed, de link staat hierboven. Zelf rol ik de marsepein heel erg dun uit, meestal tot op nog geen 2 mm dik, en dat gaat erg goed.

Het lijf heb ik met een smoother gedaan, de nek en het hoofd met mijn handen. Ik had de biscuits wel al op de ondergrond gezet voor ik ging bekleden, want het is niet meer over te zetten later. Voor het snijden gebruik is geen gewoon mesje, maar het speciale kiunststofmesje, dan krijg je ook geen snedes in de ondergrond.

Heeeeeel leuk!!  :Y
Van zo'n taart hou je de hele dag een glimlach op je gezicht :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

21

san 1981 schreef:

Bedankt voor je reactie!

jawel is goed te doen hoor. Ik maak heb mooi glad met mijn handen en gebruik de smoother alleen voor de randjes op het board.

22

Erg leuk!!

23

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het proberen over 2 weekjes! :Y

24

Dames, ik ben op zoek naar een voorbeelddraakje. Ik heb een opdracht gekregen en wou dus graag een look-a-like maken  ;)  (als dit mag van Esterke?)

Het is dus voor een zoontje van een vroegere klasgenote, een nogal kritisch persoon (lees: heel moeilijk iemand) Ze vroeg om iets in thema van draken te doen en dit voor 25 personen.
Nu heb ik een enkele kritische personen al enkele foto's laten zien en sommige vinden het niet echt een draak (Ik dus wel, een hele mooie zelfs) Maar nu heb ik bang dat zij dat ook niet goed ga vinden  :s  Het zoontje wordt 5jaar en ik dacht dat dit wel een leuke versie zou zijn. Heb haar ook gezegd dat ik draken meestal hard vind overkomen, en zeker voor kindjes, daarom ik een kindvriendelijke versie wou maken. Ik had ook al een andere versie gemaakt, maar dat vonden heel veel mensen teveel een dino als een draak dus die heb ik maar weer afgevoerd (lees: zelf op gegeten  :D ) ik ben zelf nog niet zo lang bezig en m'n zelfvertrouwen is niet al te groot, dus daarom vraag ik hier, wat zouden jullie doen? Toch voor deze draak gaan? Ik vind hem schitteren  :thumb:

25 Laatst bewerkt door Esterke (18-02-2011 12:17)

Britta schreef:

Dames, ik ben op zoek naar een voorbeelddraakje. Ik heb een opdracht gekregen en wou dus graag een look-a-like maken  ;)  (als dit mag van Esterke?)

Het is dus voor een zoontje van een vroegere klasgenote, een nogal kritisch persoon (lees: heel moeilijk iemand) Ze vroeg om iets in thema van draken te doen en dit voor 25 personen.
Nu heb ik een enkele kritische personen al enkele foto's laten zien en sommige vinden het niet echt een draak (Ik dus wel, een hele mooie zelfs) Maar nu heb ik bang dat zij dat ook niet goed ga vinden  :s  Het zoontje wordt 5jaar en ik dacht dat dit wel een leuke versie zou zijn. Heb haar ook gezegd dat ik draken meestal hard vind overkomen, en zeker voor kindjes, daarom ik een kindvriendelijke versie wou maken. Ik had ook al een andere versie gemaakt, maar dat vonden heel veel mensen teveel een dino als een draak dus die heb ik maar weer afgevoerd (lees: zelf op gegeten  :D ) ik ben zelf nog niet zo lang bezig en m'n zelfvertrouwen is niet al te groot, dus daarom vraag ik hier, wat zouden jullie doen? Toch voor deze draak gaan? Ik vind hem schitteren  :thumb:

Dit klinkt als een moeilijke klant (jammer genoeg).
Je mag mijn draak als voorbeeld gebruiken, maar ja als men dit niet echt een draak vind...

je kan em natuurlijk ook iets minder vriendelijk maken door boze  en donkere ogen en em rood met zwart te maken. Ik heb ze altijd zo vriendelijk gemaakt omdat het voor kleine kids was of voor een doopsel.

Als je bij google dragon cake in tikt krijg je legio akelige draakjes  :Y  te zien

Heel veel succes