1

Onderwerp: Dulce de leche, heb ik iets verkeerd gedaan?

Hoi,

Ik lees vaak dat mensen dulce de leche gebruiken. Nu wilde ik dat zelf ook maken.
Ik heb het recept precies gevolgd...1uur en 15 min laten koken.
Nu wilde ik net het blikje openen en even proeven. De kleur ik heel licht beige en het smaakt echt zo vies...net koffiemelk...ieeeh.
Heb ik nu iets verkeerd gedaan? Want hiermee kan ik echt geen taart vullen vind ik...Ik vind dit namelijk niet echt een soort van caramelpasta.
De onderkant van het potje was iets vaster en de bovenkant was iets slapper...

Heb ik nu iets verkeerd gedaan of is het gewoon helemaal niet mijn smaak?

Alvast bedankt voor de reactie!

2

Re: Dulce de leche, heb ik iets verkeerd gedaan?

het klinkt een beetje alsof ie dan nog niet lang genoeg gekookt heeft... Misschien niet voldoende water erin gehad????
Dat is het enige wat mij zo te binnen schiet namelijk.... :s

3

ik heb het vorige week voor het eerst gemaakt en bijna 3u laten koken en het was heeeerlijk... dus ik denk: te kort gekookt....

Groetjes, Dorothea.

4

Ik heb het nooit gedaan maar ik dacht ook dat het een paar uur moest koken.

5

Inderdaad zorgen dat het blikje steeds goed onder water staat, dus tussendoor even kijken of er geen water verdampt is. Ik heb het 1 keer gemaakt en 1,5 uur laten koken. Ik ben erg dol op caramel, maar vond het niet heel erg lekker, beetje te weeïg naar mijn smaak, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

6

Ik zou het zeker twee uur laten koken! hoe langer het kookt, hoe vaster het word. laatst heb ik hem twee uur laten koken en vond hem toen precies goed.
en inderdaad goed onder water laten staan.

7

Yep, langer laten koken.  :Y

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

8

Ik laat hem 2 en een half uur á 3 uur koken en goed onder water laten staan steeds :)

Groetjes Melanie

9

Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb vanmorgen meteen een nieuw blikje gehaald en deze heb ik netjes onder water 3 uur laten koken (de vorige keer ook steeds onder water hoor).
Nu afkoelen en dan hoop ik dat het wel lekkerder is....en anders nog gauw wat anders verzinnen om te vullen ;)

10

Afgekoeld en opgetrokken...

Dit is niet 10x beter maar wel 10000x beter! Echt lekker nu. Ik heb nu dus 3 uur laten koken....heeeeeerlijk   :9  Nu nog gauw aan de taart werken.

11

Ik heb niet altijd het geduld of de tijd om zo lang te wachten en kook het soms gewoon op een laag pitje in, dat gaat ook. Heb je de eerste lichting al weggegooid anders zou ik dat nog gewoon even proberen...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek