1

Onderwerp: Bloemen laten drogen...hoe !!! Help

Help help, ik wil zoo graag bloemen laten drogen zodat ze mooi bol/rechtopstaan, maar ik heb echt geen idee waarop/in???  :o  Van alles al geprobeerd op een kopje, over een bakje..... wie heeft een goede tip! En ik zie ook prachtige bloemen rechtopstaan op een steel op de taart.... hoe doen jullie dat  :think: ?????

Oja en ik wil graag dat mooie riddertje maken dat ik steeds tegenkom op de kasteel taarten, is daar en how to van ergens??

Alvast bedankt!!!!!  :D

Leven is het meervoud van lef! (loesje)

2

Re: Bloemen laten drogen...hoe !!! Help

ik gebruik van de xenos die kleine glazen schaaltjes werkt perfect :Y

3

:lol: haha, dat is een goed idee....nooit aan gedacht.. thanxx, ga ze morgen direct halen !

4

je kunt zoiets kopen:
( www ervoor )    .taartendecoratie.nl/advanced_search_result.php?keywords=vormer&osCsid=b8bb59663cb0321b8a1f954c94598e32

of http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=420

of gewoon een bakje met daarin bloem en je bloem van fondant daarin vormen en laten drogen.

ik heb van de week zelfs een bloem op een lepel laten drogen. stond hij ook iets bol.

In de steel zit dan waarschijnlijk een ongekookte spaghetti stuk of een floral wire http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … loral+wire

misschien heb je een foto van de bloemen die je bedoeld en van het riddertje??

Liefs, Zanoni

5 Laatst bewerkt door citroentje (08-08-2010 20:18)

Bedankt voor je reactie  :thumb: , daar kan ik zeker wat mee. Ik heb helaas geen foto van het riddertje. Volgens mij is dat een riddertje die tijdens een workshop bij iemand is gemaakt, ik zie hem vaak terug komen op taarten en hij is zooo leuk  :P

6

uhm..een poffertjespan?  :D

7

jaaaaa, een poffertjespan!! Haha die heb ik nog wel ergens liggen geloof ik, wat een idee!!! Thanx  :Y

8

Ridder:
http://picasaweb.google.com/AllAboutCra … 1374622642

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

Weet je wat je ook goed kan gebruiken (recyclen): de binnenbakjes van de Toffifee  ;-)

Daar droog ik de kleinere bloemetjes in. Gaat geweldig.
En verder (voor de grotere bloemen) kleine ronde glazen schaaltjes/kommetjes... Xenos, Blokker, soms Action.

Hele goedkope oplossingen.

gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

10

Super !!! Bedankt iedereen voor alle tips en de link voor het riddertje  :thumb:  Echt super bedankt!!!!!!  :lol:

11

en lege eierdozen?  :D
Krijg hier zelf ook wel veel inspiratie zo...
Die van die toffifee is ook een lekker excuus om een pakje te kopen :Y

Wodan schreef:

uhm..een poffertjespan?  :D

Super! Wat een idee.... en laat ik nu net een nieuwe hebben!

Tot nu toe heb ik zelf gebruik gemaakt van eierdozen met wat folie, gaat ook goed.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

13

aan die poffertjespan heb ik ook nooit gedacht!

bij de xenos heb je ook kleine ijsblokjesvormpjes, dat is voor kleine bloempjes. voor grote bloemen kun je ook die fruitkartons gebruiken (appels, meloenen) die kun je vragen bij de groenteman of supermarkt.

Groetjes, Dorothea.

14

Ik heb bij de Action 2 metalen schaaltjes gekocht om eieren op te leggen, misschien alleen Paasassortiment...?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

je kan ook een groot stuk aluminiumfolie zo vormen dat je er allemaal kleine/grotere bakjes in maakt.
gr. hansje

16

Bij de lidl hebben ze dozen mini-negerzoenen, daar kun je ook prima kleine bloemetjes in drogen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

17

Haha !! Wat een creatieve oplossingen allemaal!!! Super !!!!! Dat gaat helemaal goed komen zo  :thumb:

18

Wil ik ook nog toevoegen dat ik mijn bloemen droog in de plastic vormen waarin normaal kerstballen liggen  :Y
Ik heb eens zo'n koker gekocht met kerstballen, die worden gescheiden door plastic laagjes met holletjes voor de ballen.
Die gebruik ik nu dus voor andere dingen.

19

Mlein schreef:

Wil ik ook nog toevoegen dat ik mijn bloemen droog in de plastic vormen waarin normaal kerstballen liggen  :Y
Ik heb eens zo'n koker gekocht met kerstballen, die worden gescheiden door plastic laagjes met holletjes voor de ballen.

Handig!! Wanneer komen de kerstballen weer in de winkels?  :lol:

20

Ook handig, bedankt!!  :thumb:

21

zoldertje schreef:
Mlein schreef:

Handig!! Wanneer komen de kerstballen weer in de winkels?  :lol:

iig sneller dan de paasei-droogdingen van TomPoes hier boven!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Groetjes, Dorothea.

22

Ik knip een wc-rolletje in de lengte doormidden, dan krijg je dit idee

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

23

maar als je daar je bloemen in droogt, dan staan ze niet overal met de blaadjes naar boven...

Groetjes, Dorothea.

24

Dat klopt, maar dat is alleen een probleem als je de bloemetjes rechtstreeks uit de uitsteker laat drogen. Als je de randjes van de blaadjes eerst frillt is het effect echt super.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?