1

Onderwerp: Help mbc blijft dun!

Heb al tig x mbc gemaakt, altijd zonder problemen.
Nadat de boter is  toegevoegd word het bij mij altijd eerst heel erg dun, dan gaat het klonteren en dan word het mooi egaal.
Net weer een flinke hoeveelheid mbc gemaakt.
Maar ipv de handmixer mijn nieuwe keukenmachine gebruikt, met ballonklopper.
Maar mbc was dus en bleef dun....Nog ff met de handmixer weer gedaan om te kijken wat dat deed maar geen verschil.
Het smaakt verder wel precies hetzelfde.
Nou kan ik het wel gewoon in de koelkast zetten natuurlijk, stijft het vanzelf op. Maar als het dan weer op kamertemp komt, zal het dan niet weer zo dun worden?

2

Re: Help mbc blijft dun!

Ik mix alleen het eiwitmengsel met de ballongarde.
Als de boter erbij gaat, gebruik ik altijd de vlinderklopper. Ik weet niet of het daar aan zou kunnen liggen, hoor, maar mijn mbc is nooit dun als de boter erbij gaat.

Of was het eiwitmengsel misschien nog te warm dat de boter gelijk is gaan smelten??

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

3

Mja dat zou misschien kunnen dat ik de verkeerde klopper heb gebruikt, heb ook nog nooit met een keukenmachine gewerkt.  maar daarna met de handmixer bleef het ook dun.
Te warm was het absoluut niet meer.
Behalve dat het een beetje dun is, is de structuur en smaak verder gewoon goed. Dus ik neem de gok maar, hij word toch vanavond al opgegeten.
Maar als verder iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.

4

ik gebruik ook de ballonklopper voor de eiwitten en zodra de boter erbij gaat gebruik ik de andere. Gaat eigenlijk altijd goed.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Dan moet ik dat maar gaan proberen de volgende keer....

Ja idd, boter met de K-klopper. Hopelijk lukt het de volgende keer wel weer.

Groetjes Karine

7

Heb het wel gewoon gebruikt, omdat het verder wel goed was.
M'n eigen taartje heeft de hele middag in de keuken gestaan voordat ik het in de koelkast heb gezet en het liep er iig niet uit dus dat scheelt :)

8

Ik had het laatst ook een keer! Heel vreemd, dacht eigenlijk dat het kwam door de temperatuur van de ingrediënten ofzo :s

9

ik denk niet dat de garde er iets mee te maken heeft ik gebruik die nl. ook altijd.. (ook als de boter erbij is gedaan)

Men heeft vaak genoeg oog om werk te kraken, maar zelden hand genoeg om beter werk te maken.