1

Onderwerp: Entwined uitsteker, hoe??

Wie kan me helpen? Het lukt mij maar niet om mijn fondant mooi uit de uitsteker te krijgen. Heb het al verschillende keren geprobeerd en ik baal, want ik vind hem zo leuk! Wat is de gouden tip?

Groetjes, Sylvia

2

Re: Entwined uitsteker, hoe??

Ik gebruik 'm alleen met fondant+tylose, en dan heel voorzichtig met een scribertooltje ( of naaldje), uit het puntje drukken. Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Je kan tylose door je fondant doen, dan behou je de mooie vorm. Of na het uitrollen je fondant laten liggen voor een paar minuutjes zodat het wat ingedroogd is en daardoor ook beter zijn vorm behoudt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Hm, op zich allemaal dingen die ik al geprobeerd heb. Zou ik dan toch niet genoeg geduld hebben?  :think:  :lol:
Van de week toch nog een keer proberen dan maar, bedankt voor de reacties!

Groetjes, Sylvia

ik gebruik die ondersteboven zoals stephen zelf ook doet op zijn dvd.
dus cutter op je tafel, lapje fondant met tylose (of mexican paste zoasl hij zelf gebruikt) erop en daaroverheen rollen, dan kun je direct de rafels wegwrijven :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ah, nog een goede tip, die ga ik zeker proberen, bedankt!

Groetjes, Sylvia

7

Ik gebruik fondant met tylose. Gelijkmatig met de pastamachine uitrollen en iets laten drogen. Dan licht bestuiven met een beetje poedersuiker en de uitsteker ook.

Uitsteken, met je vingers (net als Tirza aangeeft) de rafeltjes eraf vegen en dan gebruik ik een klein zacht kwastje om van bovenaf, door de uitsteker, het fondant voorzichtig naar buiten te duwen.