1

Onderwerp: Een stapelvraagje

Ik heb op de beurs het boek Taart! van Monica gekocht. leuk boek!
Nu staat daarin dat bij stapeltaarten een dot icing tussen de verschillende stapels wordt gedaan. Er wordt nergens gesproken over een taartkarton.
Ik doe dat eigenlijk wel altijd. Ik ben bang dat de taart anders instort oid. Nadeel vind ik wel dat je de taart dan niet in z'n geheel aan kan snijden, maar de verschillende lagen van elkaar af moet halen en zo moet aansnijden.
Hoe doen jullie dat?

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

Re: Een stapelvraagje

wie zegt dat je de verschillende lagen van elkaar af moet halen dan??

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door dvarekamp (12-10-2010 19:33)

tipsytaartje schreef:

wie zegt dat je de verschillende lagen van elkaar af moet halen dan??

Niemand, maar het snijd een beetje moeilijk door met karton ertussen (dit bedoel ik dan bij een taart waarbij de verschillende lagen verschillende vullingen bevatten, niet iedereen wild ezelfde smaak...)
En ik ben bang dat de taart ondanks deuvels dan doorzakt, dat de deuvels straks in de bovenste laag gaan als het ware....

Maar wat doe jij? gebruik jij karton of werk je met icing?

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

als je met alleen icing werkt zakt je taart door, zeker bij biscuit :Y

Ik werk dus  met dowels en kartons, boards of drums.
Ik doe meestal niet verschillende smaken, en als ikzelf de taart zou snijden, dan wachten de mensen die de andere vulling maar eventjes. als anderen de taart snijden, dus klanten, dan vertel ik wel hoe ze het kunnen doen, maar als ze ze allemaal van elkaar af willen halen, kan dat.
Ik doe dus vrijwel altijd dezelfde vulling in de gehele taart, en begin bovenop te snijden. Eventueel kun je de bovenste taart eraf halen, mocht er over zijn dan is een klein taartje makkelijker bewaren dan een deel van de onderste taart. als je goed stut, zakt het niet door als je snijdt ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs