1

Onderwerp: Uitrollen van marsepijn

Ik heb een houten deegroller maar alles blijft altijd en aan de deegroller en aan het aanrechtblad plakken, ik wordt er zo chagrijnig van.
Ik bestrooi het aanrechtblad wel met bloem en de deegroller ook, maar ja dan krijg je ook nog eens dat alles wit wordt, hoe kan ik dit oplossen?

Re: Uitrollen van marsepijn

FAQ al gelezen???  :nooo

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/74/H … ant+uit?+/

gebruik nooit bloem!

ow en uitrollen valt onder bekleden, dus [move]---> daarheen :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ik bestrooi de marsepein altijd met poedersuiker en de deegroller ook. Zo blijft hij eigenlijk nooit plakken. Is ook wat lekkerder dan met bloem. Bovendien wordt hij zo ook niet wit, want de poedersuiker trekt er in.
Hopelijk heb je er wat aan!

4

En als je bijv. bij Ikea een bureauonderleger koopt, dan hoef je geen poedersuiker op je blad te doen!
En sinds ik een "echte" roller heb (siliconeroller) heb ik helemaal geen poedersuiker meer nodig!! :Y
Succes iig

5

Ik gebruikte, tot ik een non-stick roller had, een pvc-buis. Net als velen, volgens mij, op het forum  :) . Ideaal, en goedkoop. Ik rol uit op een grote plaat waar mijn man folie van de Blokker over heeft gespannen. Ik heb geen poedersuiker oid nodig.

6

Oke bedankt voor de tips, ik ga het eerst even met die poedersuiker uitproberen.